Re: La Pavoni Domus Bar of Quickmill 3035?

21
Tjonge,tjonge, dat is er een van een oud vrouwtje die bijna nooit gebruikt is geweest natuurlijk?
Heeft recent complete service ondergaan.
Bevat twee motoren voor tegelijk melk stomen en koffie maken. Heeft ook theefunctie (kokend water). Wordt geleverd met toebehoren ten behoeve van single en duo espresso
Met die tekst zou ik er alleen op af stappen voor de helft van die vraag/bied prijs,..maar goed.
Ook ik raad je aan je maar ff op die maler te concentreren.
Bij de buren heeft iemand net een mooie Rancilio gescoord[kleine horecamachine], voor rond de helft.
Ik ben ook geen blingbling chroombakfanaat, ik kijk liever naar de inhoud.

22
Ha ha, de "Isomac "Continue Stoom" met 2 motoren".... Die weet dus niet wat voor machine het is. Ik eerlijk gezegd ook niet precies, maar ik vermoed dat het een Isomac Millennium is en een HX (maakt Isomac op dit moment wel een DB?).

Zal een prima machine zijn, E61 HX met 1,8 liter boiler, waarvan er zovele zijn. €450 lijkt me een goede prijs, moet niet zo heel veel hoger worden.

Een maler: de Fiorenzato T80, het werkpaard van de espressowereld, als je die nu eens voor €125 kon scoren.

Ik zie ook een aantal Super Jolly's staan, maar zou proberen er minder dan €250 voor te betalen.

Nog een mooie machine en maler: http://witgoed-apparatuur.marktplaats.n ... ind=3&fs=1
Gaat om de Foirenzato Bricoletta en de la Cimbali Junior, denk ik. Beide staan goed bekend. Als je die voor rond de €500 kan krijgen heb je een mooie deal.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

24
Euhh, het is een Isomac Rituale :p Vapore continuo betekent 'altijd stoom'. Het is een HX en geen DB.

Ik heb altijd mijn twijfels bij advertenties van mensen die niet eens weten welke machine ze hebben....

edit: ik had deze pagina gemist; er was dus al op gereageerd :) dit was een reactie op:
Groninger schreef:Is de Isomac Vapore Continuo een HX of DB (vermoedelijk dat laatste...)? Zouden jullie me aanraden hier werk van te maken?

25
Die Bezzera is een volautomaat en dat werkt wel lekker makkelijk. Goede machine ook. €700 Is niet weinig, maar het is een vrij jonge machine, zo te lezen goed onderhouden en je krijgt er een Naked bij. Stel je zou hem voor €600 kunnen kopen, dan heb je zo'n machine toch voor maar ietsje meer dan de helft van de nieuwprijs, en dat is 'ie zeker waard.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

27
Wellicht wat saai, maar weer: heel veel dank voor alle behulpzame reacties op dit forum. Ik concentreer me eerst even op de maler. Was aanvankelijk bang dat ik snel zou moeten reageren op aanbiedingen, maar heb ondervonden (zoals op dit forum ook voorspeld) dat er geregeld wat moois voorbij komt. Omdat dit topic eigenlijk behoort te gaan over espressomachines & halfautomaten heb ik mijn vraag over een aangetroffen maler maar in het specifekere deel geplaatst. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
ECM Cellini Premium / Fiorenzato F5