Zo, gezellige boel hier met al die reply's! Super bedankt, ik heb alles zéér aandachtig gelezen en bekeken! Geweldig dat jullie ook meteen filmpjes schieten om mij op weg te helpen! Heel duidelijk. Dank daarvoor
De sanremo drukt er constant 30ml uit en 60ml bij een double, dus daar heb ik 1 constante waarde. Daarbij rommel ik met de maalgraad en tampdruk, gister avond tandje fijner gemalen waardoor hij iets stroperiger werd, maar nog niet goed. Had ik maar verse bonen....
Koffie zetten wordt nu net als eten bereiden, echt geweldig! Ik bak bijvoorbeeld véél ambachtelijk brood en ook pizza's waar je ook met waardes kunt spelen voor smaak nuances, en dat is met koffie maken nu niet anders!
http://flic.kr/p/cbRMUu
De latte art is moeilijk, maar ik blijf oefenen. Ik ben nu zover dat ik dat rondje krijg en dan is vaak mijn kopje vol, dus net geen hartje, ahum...haha! En volgens mij is joep hier de koning van de latte art toch? knap hoor wat ik heb gezien!
Re: SanRemo Capri !! :-)
101‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’