Zoals ik al zei ik ben een beetje huiverig voor een 2e hands espresso apparaat. Ten eerste kan ik niet goed bepalen wat de staat van zo'n machine is. ten tweede weet ik niet hoe goed ik deze kan schoonmaken.
Voor zon €200,- staat er een ECM Botticelli II op mp. Dit is volgens mij ook een E61. En een domobar voor €400,-. Als ik inderdaad kan nagaan of dat goede machines zijn...
Een nieuwe Silvia voelt voor mij wel beter.
Re: Koopadvies: Bomen en bos
12Als je de Rossi goedkoop zou kunnen krijgen en wat meer budget hebt zou je naar de Cellini kunnen kijken (http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =14&t=4077). Van een forum lid en goed onderhouden. Bij MP weet je nooit echt wat je koopt. Hier zit je over het algemeen wel goed.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
13Die ziet er wel heel mooi uit. Is dat een HX? Dat kan ik niet achterhalen. Het is toch dezelfde machine als de rocket cellini premium plus?
Koopadvies: Bomen en bos
15Dat is inderdaad een hx, en ongeveer hetzelfde als de rocket.
Het zijn beide prima dingen, waar je jaren plezier van kan hebben.
Het zijn beide prima dingen, waar je jaren plezier van kan hebben.
16De Botticelli, de Domobar en de Silvia zijn alle Single Boilers. Als je regelmatig melk opschuimt vind ik dat niet ideaal.
Zo'n Cellini is dan wel wat duurder, het is ook een betere machine en -als HX- veel makkelijker om een cappuccino mee te zetten.
Zo'n Cellini is dan wel wat duurder, het is ook een betere machine en -als HX- veel makkelijker om een cappuccino mee te zetten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
17Hoi Danny,
ik haak ook even in, want de ECM botticelli waar je naar linkt is van mij. De vraagprijs is echt een vraagprijs hoor! Maar dat doe ik altijd op MP omdat er altijd wel minder geboden wordt wat je ook vraagt.
Ik doe de botticelli weg omdat ik meer cappuccino drink, en dan kun je echt beter een HX kopen. Maar dat is hier allemaal al vermeld. Peter van Kafko is heel enthousiast over de Botticelli II maar ook over de Rocket's (ECM is niet meer, dat is nu Rocket). Die verkoopt hij nieuw en dat zegt wel wat! Ik had wel begrepen dat de ECM bij de wat oudere cellini/giotto minder stroomkracht produceert...maar dat zou je even na moeten kijken.
En deze staat ook te koop. Dikke bak zeg maar:
http://link.marktplaats.nl/608362943
Mocht je de Botticelli II willen overnemen dan laat je het maar weten, wellicht komen we eruit.
Grtz,
Bob
PS: een HX kun je (bijna altijd) herkennen als er op de machine een heetwatertap zit en een stoompijpje.
ik haak ook even in, want de ECM botticelli waar je naar linkt is van mij. De vraagprijs is echt een vraagprijs hoor! Maar dat doe ik altijd op MP omdat er altijd wel minder geboden wordt wat je ook vraagt.
Ik doe de botticelli weg omdat ik meer cappuccino drink, en dan kun je echt beter een HX kopen. Maar dat is hier allemaal al vermeld. Peter van Kafko is heel enthousiast over de Botticelli II maar ook over de Rocket's (ECM is niet meer, dat is nu Rocket). Die verkoopt hij nieuw en dat zegt wel wat! Ik had wel begrepen dat de ECM bij de wat oudere cellini/giotto minder stroomkracht produceert...maar dat zou je even na moeten kijken.
En deze staat ook te koop. Dikke bak zeg maar:
http://link.marktplaats.nl/608362943
Mocht je de Botticelli II willen overnemen dan laat je het maar weten, wellicht komen we eruit.
Grtz,
Bob
PS: een HX kun je (bijna altijd) herkennen als er op de machine een heetwatertap zit en een stoompijpje.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
18Goed zo jochie !! Jij hebt opgelet !!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
19Ja, klopt het allemaal wat ik schrijf?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
20U mag door nar de volgende ronde!!!!!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder