Re: Gaggia Coffee vraag

11
Mn collega heeft hem niet veel gebruikt (maar ook niet schoongemaakt). En volgens zijn zeggen heeft de eerste eigenaar hem ook niet veel gebruikt (beide te lui oid ;) ).
Ik vermoed (hoop) dat de hoeveelheid kalk in de machine dus nog wel mee zal vallen.
Alhoewel ze hem wel zoveel hebben gebruikt dat ruim 95% van de gaatjes van het douchescherm vol zaten en er een laagje urft op de binnenkant zat. Of heb je dat al heel snel als je de machine niet schoonmaakt? ik heb geen idee hoe snel dat aangroeit.
Zelfbouw koffiebrander, Solis Scapa 166, Cafetiere, Cona size D en gewoon een snelfilter machine. moet dus nog wel het een en ander uitgebreid worden....

12
Van het weekend een blindfilterbakje gehaald.. en deze geprobeerd te gebruiken.
Blindfliterbakje in de PF en pomp aan gezet.... die begon na een ca. 8 sec. een steeds hoger geluid te maken... hij leek te smoren in de druk... of te caviteren oid... maar er kwam geen water uit terugvoerslangetjes... toen de pomp maar uitgezet want Beverwijk is op zich een aardig plaatsje maar om er nou weken te verblijven.... dat zag ik ook niet zo zitten....

Doe ik iets verkeerd? kan je een Gaggia Coffee wel backflushen? of is tie intern dan gewoon ergens nog vet verstopt?

Ik hoor het graag van jullie.

Heb uiteindelijk de PF maar een half uurtje laten zitten... om de druk wat langzaam af te laten bouwen en toen heb ik hem maar heel langzaam met een theedoek ervoor losgedraaid... hij siste heel even en toen was het goed..
Zelfbouw koffiebrander, Solis Scapa 166, Cafetiere, Cona size D en gewoon een snelfilter machine. moet dus nog wel het een en ander uitgebreid worden....

14
Evert Mandemaker schreef:Van het weekend een blindfilterbakje gehaald.. en deze geprobeerd te gebruiken.
Blindfliterbakje in de PF en pomp aan gezet.... die begon na een ca. 8 sec. een steeds hoger geluid te maken... hij leek te smoren in de druk... of te caviteren oid... maar er kwam geen water uit terugvoerslangetjes... toen de pomp maar uitgezet want Beverwijk is op zich een aardig plaatsje maar om er nou weken te verblijven.... dat zag ik ook niet zo zitten....

Doe ik iets verkeerd? kan je een Gaggia Coffee wel backflushen? of is tie intern dan gewoon ergens nog vet verstopt?

Ik hoor het graag van jullie.

Heb uiteindelijk de PF maar een half uurtje laten zitten... om de druk wat langzaam af te laten bouwen en toen heb ik hem maar heel langzaam met een theedoek ervoor losgedraaid... hij siste heel even en toen was het goed..
Het water wat er uit komt bij het backflushen komt er niet uit terwijl de pomp aan staat, maar pas als je die uit doet (de 'sneeze'). Het water gaat dan als het goed is naar je afvoerbak en dus niet terug naar het waterreservoir (via het slangetje waar jij het denk ik over hebt?)
Ken je dit filmpje? http://www.youtube.com/watch?v=RnRL66sbuRA
(doet de Gaggia Classic aan pre-infusie? Zo ja, dan laat hij 'm wel erg kort aan, wss te kort om druk op te bouwen).

Ik ken de machine zelf dus niet hands-on dus ik kan je niet precies zeggen hoe backflushen erop werkt.