Goedemorgen allemaal,
Een collega van mij had nog een Gaggia Coffe (het model van na 1998) in de kast staan waar hij niets mee deed. Die kan ik dus overnemen voor twee flesjes Merlot... een aardige ruil lijkt mij zo.
Alleen... de machine staat nu op mn bureau en ik schrik een beetje van de hoeveelheid kalk in het waterreservoir (ik wil dus niet weten hoe de boiler er uit ziet). Ik heb ook even het douchescherm losgeschroeft... en daar zat/zit gewoon een laag kalk of andere urft op. Hij heeft de machine zelf nooit echt schoongemaakt, en waarschijnlijk de persoon waar hij hem van heeft overgenomen ook nooit.
Nu heb ik al even op het forum gezocht maar als ik gaggia met schoonmaken invul geeft het forum aan dat er te veel zoekresultaten zijn... dat schiet dus niet op.
Ik denk dat ik de machine helemaal uit elkaar moet halen en helemaal moet gaan schoonmaken en ontkalken. Dat vind ik op zich geen probleem (eerder een uitdaging). Maar een beetje hulp zou wel lekker zijn. Ik heb op Partsguru al een exploded view van de machine gehaald, dus dat helpt al wel. Maar als iemand met wat ervaring mij van wat tips en tricks / do's and dont's zou kunnen voorzien, dan zou dat erg fijn zijn. Of evt een link naar een (bij voorkeur nederlandse) site/blog of forumartikel.
Alvast bedankt voor jullie hulp en ik ben benieuwd naar mijn eerste bevindingen op het espresso pad.
Gaggia Coffee vraag
1Zelfbouw koffiebrander, Solis Scapa 166, Cafetiere, Cona size D en gewoon een snelfilter machine. moet dus nog wel het een en ander uitgebreid worden....