Re: SanRemo Capri !! :-)

111
De Rotatiepomp geeft in de regel een drogere puck dan die bibberaar, als je een echt droge puck wilt hebben moet je voor een Piston machine gaan.

De Rotatiepomp geeft een druk van 9 bar de Bibber 15 bar :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

112
dus je kunt met een dr bibber pomp geen droge puck krijgen?
Wil prima hoor, ik heb doorgaans gewoon droge pucks. Heeft volgens mij te maken met maalfijnheid enzo (en allicht de werking van de 3-wegventiel).

En Adriaan: die extra 6 bar van de vibratiepomp wordt toch gewoon afgevoerd via de OPV? Er komt niet meer dan 9 bar op de puck te staan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

114
Die was voor mij bedoelt....ik heb met mijn vibratiepompje een heerlijke droge puck gecreëerd hmmmm...ahum :D

Vandaag de sanremo omgeruild voor een bezzera BZ10! De sanremo is natuurlijk de betere machine maar de ruimte in mijn koffie hoekje vond ik niet ruim genoeg om de sanremo te houden...misschien in de toekomst weer een horeca machine. Als we het kookeiland realiseren, maar dan moet eerst de badkamer nog af.
Ik vind de bezzera iig prachtig om te zien, lekker blingbling! (En de cappuccino smaakte ook goed...)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

115
Dat gaat hard met jou :shock: ! Maar ik vind de BZ10 ook een mooie machine, en ik denk dat de koffie niet minder zal zijn?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

116
Ja, gaat heel hard! Eerst 6 jaar met delonghi esam4500 en nu van het 1 naar het ander. Ik had wat in te halen denk ik haha...
Ik was echt niet van plan om de sanremo zo snel weer weg te doen, maar deze bezzera werd aangeboden voor een ruil dus maar meteen gedaan...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

117
bobbee schreef:Die was voor mij bedoelt....ik heb met mijn vibratiepompje een heerlijke droge puck gecreëerd hmmmm...ahum :D

Vandaag de sanremo omgeruild voor een bezzera BZ10! De sanremo is natuurlijk de betere machine maar de ruimte in mijn koffie hoekje vond ik niet ruim genoeg om de sanremo te houden...misschien in de toekomst weer een horeca machine. Als we het kookeiland realiseren, maar dan moet eerst de badkamer nog af.
Ik vind de bezzera iig prachtig om te zien, lekker blingbling! (En de cappuccino smaakte ook goed...)
Nu nog leren om foto(s) hier of daar te laten hosten, bv op Flickr.com en ze daarvandaan te linken.
Ik vind dat wel zo storend al die schuifplaten terwijl als je foto's van 700 breed plaatst liefst gehost, we alles zien en in 1 keer.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

118
Ik zit meer op mijn mobiel en via tapatalk een link knippen van flickr en plakken in de forum app met code vind ik zo een rompslomp. Ik heb ook nog geen goede app voor flickr gevonden op android. Ik kan wel linken vanaf dropbox. Dan doe ik dat wel voortaan. Dat scrollen van een foto is inderdaad niks, maar hier op mijn mobiel zie ik gewoon de foto.

http://db.tt/oP327ydz
Laatst gewijzigd door bobbee op za 27 okt 2012, 23:32, 2 keer totaal gewijzigd.