Re: gespot

211
Ja, begreep ook niet helemaal waarom...als je een beetje geoefend bent moet het toch wel lukken zonder weegschaal?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

212
@3aan schreef:
Joep schreef:Had hem gezien idd. Ben er ook wel voor in de markt voor een giga doserless.
Maar las iets over dat ze de conische niet meer maakten ivm te veel problemen? Toen haakte ik toch maar af. Bovendien had ik het idee dat voor die nieuwprijs de schijven wel wat klein waren...
Conische "schijven" lijken per definitie kleiner te zijn maar als je het echte oppervlak gaat bekijken denk ik niet dat ze elkaar veel ontlopen, je moet als het ware die conische steilte eens platleggen.
Ik weet dat het geen vergelijk is, maar toch. ;)
Snap ik, ik doelde meer op het feit dat vergeleken met een Macap m7 (68mm) of Robur (83mm) of Nino (68 mm) deze Faema met zijn 47 mm toch wat klein lijken.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

214
Wel aardig aan de prijs. Dit specifieke model van de Giotto (ECM Giotto, originele? versie) werd volgens mij gebouwd tussen ±1998 en iets van ±2004 [hoewel ik ook wel eens heb gelezen over Giotto's uit de jaren '80...?). Daarna kwam de Premium met de halfronde manometer, tot iets van 2009; toen kwam de Rocket Premium Plus met weer een ronde manometer. Ondertussen zijn ze bij de Premium Plus 2 geloof ik.

Mits goed onderhouden kan die machine weliswaar nog lange tijd mee, maar voor die prijs zijn er denk ik betere machines te vinden...

215
Joep schreef:
@3aan schreef:
Joep schreef:Had hem gezien idd. Ben er ook wel voor in de markt voor een giga doserless.
Maar las iets over dat ze de conische niet meer maakten ivm te veel problemen? Toen haakte ik toch maar af. Bovendien had ik het idee dat voor die nieuwprijs de schijven wel wat klein waren...
Conische "schijven" lijken per definitie kleiner te zijn maar als je het echte oppervlak gaat bekijken denk ik niet dat ze elkaar veel ontlopen, je moet als het ware die conische steilte eens platleggen.
Ik weet dat het geen vergelijk is, maar toch. ;)
Snap ik, ik doelde meer op het feit dat vergeleken met een Macap m7 (68mm) of Robur (83mm) of Nino (68 mm) deze Faema met zijn 47 mm toch wat klein lijken.
Ligt het er misschien ook nog aan wat je meet, meet je de buitenmaat of de maat van de vertanding??
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

218
Lijkt me hetzelfde ebay-lid als businesssniper. Heeft vaak van die mooie machines erop staan.
Let wel op, een witte omgeving op zo'n foto is ontzettend vertekenend. Krasjes, lichte corrosie, valt allemaal weg door de witte reflectie. Die machine kan er best eens een stuk minder mooi uitzien dan hij nu lijkt.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60