Ongetwijfeld is het zo dat het net beter kan door zelf de boontjes te branden en zodra ze uit het oventje komen ze meteen te malen en direct dat kopje te maken....
.
Echter zoals jullie ongetwijfeld al gezien hebben drink ik hem niet alleen maar probeer hem ook nog aan de man/vrouw te brengen. Dan raak ik natuurlijk in een gebied waar je een goed product wil aanbieden, maar deze ook bijna onmogelijk binnen en dag of vijf na branden kan aanbieden..... Het snelste wat ik kan is waarschijnlijk zo een dag of 10 na branden.... ( branden in Spanje, verpakken, transport naar Nederland ( 5 a 7 dagen ) en vervolgens een dag of 2 transport in Nederland
). Ergens moet ik dan een grens stellen wat nog acceptabel is....
. , Dan rijst dus de vraag wanneer is acceptabel.....
Zelf denk ik zo dat als je kan leveren vanaf 10 dagen tot zeg eens 4 maanden, bereik je zo een beetje de grootste groep. De echte liefhebbers dienen op voorhand te bestellen en krijgen daarmee het meest verse product in huis, de overige krijgen een "verse"koffie in huis. Daar velen toch de koffie tot aan een jaar oud in de winkel kopen lever je dus nog steeds een ( acceptabel) verse koffie... Hij is verser dan men gewend is. Mijn bestellingen dienen dan zo klein als mogelijk te blijven dat deze voorraad zo snel mogelijk ververst wordt maar groot genoeg om de kosten binnen de limiet te houden zodat de koffie ook voor een nette prijs aangeboden kan worden..
Allerlei dingen waarover je moet denken bovenop die andere espresso vragen als liefhebber zijnde....
Ben eens benieuwd wat jullie gedachten er over zijn... Zal niet alleen zijn daar er hier meerdere op het forum zijn die meer met espresso doen dan hem drinken.....