19
door jan kees
oh, ik dacht dat het een halfautomaat betrof, omdat het geen one-touch volautomaat is, zoals de ecam 23450 van dl. Dus óók een volautomaat, die dus geen volautomaat is, want het melk stomen moet je zelf doen. Ik noem dat gewoon halfautomaat. Een volautomaat doet echt álles voor je, na een druk op de knop. Wat koffiebonen betreft; zoeken naar de juiste bonen. Bij de consumentenbond hebben ze natuurlijk 1 en dezelfde bonensoort gebruikt in alle geteste apparaten en dan geven de proevers er een cijfer voor, smaak , balans, etc etc. Die automaten zijn volop in ontwikkeling en worden, hoop ik, steeds beter van kwaliteit, ook het maalgedeelte, de zetgroep, de hele mikmak. Philips noemt dat 'Evo' van evolutie. Waarschijnlijk hebben ze alláng een heel goed apparaat op de plank liggen, maar ze melken het produkt natuurlijk zo goed mogelijk uit, dus eerst vele tussenoplossingen/apparaten. en dan hebben we over een jaar of 10 een 'goed' eindprodukt, dat óók weer niet té goed mag zijn, want het moet natuurlijk kapot gaan anders verkopen ze niets meer.
Over de Ionia bonen, ik las op dit forum wel meer lovende berichten over Ionia bonen, smaken verschillen nu eenmaal.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!