Re: Londinium 1

101
fransg schreef:
@3aan schreef:Het zijn beide thermosyphons, dus niks dipperts. 8-)
Dan hebben we denk ik te maken met definities die zich wijzigen met het uur van de dag ;-) daar helpt niks tegen.

Kunnen we het misschien toch beter over de L1 hebben.
Ik wilde alleen even aangeven hoe makkelijk een mens om de tuin te leiden is, je kan aan de onderkant boiler daar waar de groene uitslag is een uitgaande pijp zien van de HX deze gaat naar boven rond de boiler om daarna met een knietje de groep in te gaan, aan diezelfde onderzijde is tegenover de uitgaande de inkomende koud water aansluiting, volg de lasnaad voor de plaatsing.

Hier een afbeelding van een onvrijwillig opengewerkte HX van een Astoria;
Afbeelding


Hier zie je ook goed waar dat knietje door de groepaansluiting gaat;
Afbeelding


Op onderstaande foto is goed de pijp te zien hoe die van onder naar boven buiten de boiler omloopt, is goed voor de warmte stabiliteit. ;)
Afbeelding


Foto's zijn geleend van; http://www.kaffee-netz.de/reparatur-und ... -aep1.html
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Londinium 1

104
De supermooi gepoetste binnenwerk-versie met glazen vensters is een ander model...

Ik denk dat door de hitte van o.a. het laswerk en het testen het koper al wat is beslagen, ook kan de camera in weinig licht extra contrast hebben gemaakt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

109
Ik ben gisteren achter een in mijn ogen groot nadeel van de Londinium gekomen en dat is dat het zetwater uit de boiler komt.Zou voor een kleine machine als een Export of Cremina geen probleem zijn maar voor een grotere machine wel.
Ik dacht steeds dat het een HX was.Dus een circulerende syphon met aparte toevoer voor zetwater uit de HX.