Re: Super- of volautomaat voor lekkere cappucino

31
Montalbano schreef: De echte autoliefhebber rijdt een snoeihard onderstel met handbak,
Hier sla je de plank ook mis. Je zal weinig autoliefhebbers tegenkomen die geen Jag XJ Mk 1 zou willen hebben. En een handbak in een XJ is natuurlijk geen porem. Net zo met een Mazda RX7. Daar hoort geen automaat in. Horses for courses, en een echte autoliefhebber zal alle interessante autos waarderen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

35
Nee, het heeft niet te maken met 'andere opvattingen'. Het heeft ermee te maken dat ik denk dat je volledig fout zit. Dan kun je wel heel flauw 'we hebben andere inzichten, einde gesprek' claimen, maar als je een groep mensen weg zet met een heel smalle definitie dan moet je er wel achter kunnen staan. Reageer dan niet ipv. op een wel heel karige manier de fout bij mij te zoeken.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

36
cremalover schreef:
Spironski schreef:
Wat je zegt, zelf keutelen als barista kan leuk zijn, maar kost veel tijd en werk
Toch vraag ik me af wat het verschil in tijd is. Een semi moet meestal langer opwarmen, maar afgezien daarvan? Als mijn machine warm is heb ik in een paar minuten 2 cappuccino's hoor, inclusief reinigen van de machine.
Dat kan veel sneller.Ik maak twee cappu's in een minuut met mijn hendelmachine.zonder probleem.
Ik doel op het schoonmaken van de maler, het bijvullen met boontjes, het pakken van de koffiekopjes, het melkkannetje vullen, het zetten van de espresso, een backflush doen, het opschuimen van de melk en vervolgens inschenken en het schoonmaken van het stoomtuitje.
Dat alles doe je volgens mij niet allemaal binnen 1 minuut. Wel in enkele minuten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

39
Bluecold schreef:Nee, het heeft niet te maken met 'andere opvattingen'. Het heeft ermee te maken dat ik denk dat je volledig fout zit.
Hoe kan dat nou niet te maken hebben met andere opvattingen???

Misschien moet je me even uitleggen waar je je precies zo druk om maakt. Ik heb TS een antwoord gegeven op zijn vraag en om te voorkomen dat er meteen weer bovenop gedoken wordt door mensen die anders denken dan ik, een vergelijking proberen te maken om aan te geven dat niet iedereen hetzelfde denkt. Jij wil daar blijkbaar (zo begrijp ik) een discussie over auto-puristen van maken. Uit onze beide reacties blijkt mijn gelijk denk ik al, namelijk dat er meerdere waarheden zijn. Of je die wilt zien of niet is niet aan mij.
Kun je me flauw noemen, of zeggen dat ik planken missla, of zeggen dat ik volledig fout zit, maar dat is nog steeds gewoon jouw mening. En die respecteer ik overigens hoor. Ik heb alleen een andere.