Re: Ponte Vecchio Lusso vs Elektra Microcasa a Leva

11
Ben veel aan het lezen op HB, wel taaie kost maar de lever smackdown is erg interessant.
De kleine hoeveelheden per pull is idd ook iets waar ik m'n twijfels over heb.
Heb echter wel weer het eea geleerd en geprobeerd op m'n Pavoni wat ook verbetering heeft gebracht (dosering, tamp en fellini).

Al met al ploeter ik nog wel ff door daarmee, want ik heb het vermoeden dat ik mogelijk tzt liever voor een pro-sumer lever zoals de Strega ga ivm de hoeveelheid per pull en grotere veerdruk.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

12
Heb net precies dezelfde zoektocht achter de rug. Was ook op zoek naar een Lever en aan het kijken naar een MCAL, Cremina of PV. Na heel veel lezen op HB toch tot de conclusie gekomen dat het leuke machines zijn maar voor mij dan meer als ernaast. Ben uiteindelijk voor een Strega gegaan en nu 2 dagen mee aan het spelen maar echt een heerlijk apparaat om mee te werken.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

14
R&B schreef:Ben veel aan het lezen op HB, wel taaie kost maar de lever smackdown is erg interessant.
De kleine hoeveelheden per pull is idd ook iets waar ik m'n twijfels over heb.
Heb echter wel weer het eea geleerd en geprobeerd op m'n Pavoni wat ook verbetering heeft gebracht (dosering, tamp en fellini).

Al met al ploeter ik nog wel ff door daarmee, want ik heb het vermoeden dat ik mogelijk tzt liever voor een pro-sumer lever zoals de Strega ga ivm de hoeveelheid per pull en grotere veerdruk.
Voor de smaak hoef je het niet te doen iig.
De espresso van de ponte mis ik al weer. Kleine levers zijn echt wel in staat tot het maken van top koffie.
De hoeveelheid per pull is voor mij ook een probleem geweest. Enige reden dat ik de Strega heb gekocht.

15
Erik82 schreef:Heb net precies dezelfde zoektocht achter de rug. Was ook op zoek naar een Lever en aan het kijken naar een MCAL, Cremina of PV. Na heel veel lezen op HB toch tot de conclusie gekomen dat het leuke machines zijn maar voor mij dan meer als ernaast. Ben uiteindelijk voor een Strega gegaan en nu 2 dagen mee aan het spelen maar echt een heerlijk apparaat om mee te werken.
Koop maar alvast een tube Dow111. Die ga je nodig hebben. :(

17
@3aan schreef:
R&B schreef:wel taaie kost maar de lever smackdown is erg interessant. .
Verklaar je eens nader??
Een topic van 28 pagina's met redelijk wat off-topic mening-discussie en meerdere spin-off topics is niet iets dat je vlot hebt doorgelezen op je mobiele telefoon.

http://www.home-barista.com/reviews/lev ... t5176.html
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30