Als je wilt kun je je aanmelden op tmc:
http://www.toomuchcoffee.com/user.php?o ... NS-NewUser" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staan veel topics op over de Major molen.
succes
Jeroen
Re: Reinigen Mazzer Major
12Heej Jeroen,
Heb jij je funnel er al op?

La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
14Uhmm, die van mij kwam drie weken geleden al binnen! Heb alleen nog geen tijd en moed gehad voor de ombouw 

La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
15Hoi Spironski,Spironski schreef:Heej Jeroen,
Ik heb niet meegedaan op TMC met de alu funnel inkoop.
Heb het mezelf nog wat moeilijker gemaakt.
Ik heb op ebay duitsland een likörtrichter gekocht.

Nu alleen nog wat zagen en boren, ik heb het idee dat gewoon aluminium funnel kopen toch een beter idee was. Dat rvs boren is nog best wel lastig

Cimbali Junior D, Mazzer Major, Behmor 1600
16Hmm, maar ik zie hier toch wel mogelijkheden voor hoor! Het materiaal is natuurlijk mooier dan alu hè? Dat rvs is veel gladder; dat alu moet ik nog polijsten omdat er anders alsnog teveel koffiepoeder blijft hangen...
Daarentegen is mijn funnel speciaal gemaakt voor die Major, en ik weet niet hoe die "Liqörtrichter" qua maten zit?