jan kees schreef:daar zat ik ook al aan te denken Oxxo , dat je iedere keer je molen even leeg zou kunnen schudden boven de afvalbak en weer vers beginnen. Die volautomatenfabrikanten hebben goud in handen als ze ieder onderdeel, zoals de molen, van topkwaliteit zouden maken. Ik las iets op dit forum of op internet, dat weet ik niet meer, over gemalen koffiebonen door verschillende molens en dan het resultaat ervan onder de microscoop, waarbij de beste molens ook de mooiste en regelmatigste maling lieten zien. Ze maken ze nu zo, dat ze een jaar of 6-8 meegaan , anders blijven ze niet verkopen natuurlijk. Alleen de concurentie dwingt ze nog om verbeteringen door te voeren, denk ik, zoals Philips, Krups, delonghi. Als philips met een topmolen in zijn volautomaten komt, kan delonghi niet lang achterblijven. Denk dat delonghi momenteel de beste volautomaten maakt. Komen ook beste uit test.
Dat is net met een Toyota, je koopt er een en hoeft eigenlijk nooit meer een andere te kopen, zo goed zijn/waren ze. Dat is met een Fiat wel anders.
Als ze ieder onderdeel van topkwaliteit zouden maken zou een volautomaat een veelvoud kosten van wat ze nu kosten. En inderdaad.
http://www.limarc.be/shop/index.php/the ... rbaar.html <--
De beste molens zien er trouwens niet beter of slechter uit onder een microscoop, massaspectrometer of whatever er nu te vinden is. Als philips met een topmolen in zijn volautomaten komt dan koopt niemand een philips, want dan is de philips te duur. In de gemiddelde volautomaat zit een molentje uit de categorie '150 euro'. Als je er een molentje in gaat stoppen van de categorie '700 euro', dan heb je nog niet eens een topmolen en is je apparaat iets van 500 euro duurder in het gunstigste geval.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees
dit