Re: Gezocht: mijn eerste HX

13
Dat van die €2400 is BS. Daar mag je gerust €800 vanaf trekken. Maar ik ben er bijna zeker van dat Peter er een goed werkende machine van kan maken die weer wat jaartjes mee kan. Houd ons op de hoogte hè?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

14
Klopt, het was ook gel*l hoor. Zo had hij meer van dat soort dingetjes waarvan ik dacht "OK" en je verspreekt je wat. Het was echter wel zo, ten minste dat voelde ik, dat het niet een oplichter was, maar iemand die gewoon wat aandikte om een mooie prijs ervan te maken.
Aangezien ik ook niet iemand ben die het onderste van de kan eruit hoef te halen (wellicht een tekortkoming, of gemak, dat laat ik even in het midden) heb ik 600 geboden (100 meer dan jij voorstelde) en dat accepteerde hij ook gewoon.

Wel grappig, uiteindelijk een vwa. :roll: :lol: Loodgieter informeerde me dat ik op 100 moet rekenen voor installatie. Ach, het positieve is dat ik geen water hoef bij te vullen.

Bedankt voor je bemoedigende woorden! Doet me deugd :)
Carpe diem, bitx!

15
Als ik in mijn keukentje redelijk makkelijk een vwa had kunnen regelen had ik dat al lang gedaan, het lijkt me erg relaxed en geeft ook geen gespetter (roest) bij het vullen.

En je bent heus niet de enige die €600 voor zo'n apparaat heeft betaald, dat is een vrij gangbare prijs. Maar aangezien we de staat van het ding niet wisten zou €500 mooi zijn geweest.

Er zijn ook wel minder ingrijpende oplossingen te verzinnen voor een vwa, toch met een watertank. Hangt er ook vanaf wat voor pomp er nu in zit. Ik denk dat Peter je er alles over kan vertellen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

17
Jeeee, gefeliciteerd met je mooie aankoop! Nu moet je nog geduldig zijn tot zaterdag....pffjo heeeh.... :lol:

Maar je gaat dus naar kafko. Kun je hem niet eerst eens uitproberen? Dat moet toch niet zo een opgave zijn? Misschien werkt hij wel gewoon prima...onderhoudsbeurtje is altijd goed, dat wel. En zoals carpsafari zegt.... Hoezo denk je dat het een vwa is? Zit er geen reservoir in?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

18
Sowieso is een onderhoudsbeurtje wel goed denk ik. Liever dat, dan dat er iets compleet stuk gaat. En helpt voor gemoedsrust; dan weet je dat je weer - zoals aangegeven - je een tijdje vooruit kunt.

Hoe ik weet dat t een vwa is? Nou, er hangt een slangetje uit, dus ging ik daarvan uit :lol:
Ik bespeur ook nergens een waterbak die eruit gehaald kan worden.
Carpe diem, bitx!

19
Gefeliciteerd met je aankoop, dat is een uitstekend goed begin ik denk. Kan je voorlopig jaren mee vooruit, er zullen een hoop mensen zijn die zo wel wilden beginnen (ik wel :) ) met espresso. Hoop dat het snel zaterdag is voor je.
Expobar Office Control, Cunill Luxomatic On Demand, en verse boontjes :D

20
eleonardo schreef:Sowieso is een onderhoudsbeurtje wel goed denk ik. Liever dat, dan dat er iets compleet stuk gaat. En helpt voor gemoedsrust; dan weet je dat je weer - zoals aangegeven - je een tijdje vooruit kunt.

Hoe ik weet dat t een vwa is? Nou, er hangt een slangetje uit, dus ging ik daarvan uit :lol:
Ik bespeur ook nergens een waterbak die eruit gehaald kan worden.
Maak even een paar foto's van interieur exterieur en het typeplaatje en deel dat met ons. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.