Re: Espresso upgrade-deel2

41
Spironski schreef:.

De E61 kost inderdaad best lang om op te warmen, reken op 3 kwartier, dan is hij pas echt helemaal "op temperatuur". Als je sneller wil, wikkel er dan een theedoek omheen, scheelt je zo een kwartier.
Mijn gewezen KvdW Mirage Veloce deed er 25 minuten over om hem op volle bedrijfstemperatuur te hebben, je moet dan wel enkele malen een fake bakkie maken per groep, dat kost je een paar malingen maar dan gaat het ook perfect.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Espresso upgrade-deel2

42
Ik vraag me af of dat in een horecabak anders werkt dan bij een prosumer E61. Ik kan me voorstellen dat de afstelling van de sifon daar anders is.
Ik krijg mijn machine namelijk niet sneller opgewarmd door hem te gebruiken, in tegendeel. Op de Erics kan ik zien dat de groepstemperatuur een beetje daalt door gebruik. Dat is ook wel logisch, aangezien je toch koud water aan de machine toevoegt door de HX te vullen, en juist warm water wegspoelt.

Als ik een aantal espresso's achter elkaar heb gezet moet ik de groep weer even terug op temperatuur laten komen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Espresso upgrade-deel2

44
Mijn boiler zou 2.0 liter moeten zijn. Op zich ben ik tevreden met de afstelling hoor, en als ik de boiler meer laat vullen verlies ik ik natuurlijk wel wat stoomvolume.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Espresso upgrade-deel2

46
cremalover schreef:Ik heb 5 jaar gereden in een Ford Mondeo Ghia.Duurste uitvoering. Alles verwarmd en elektrisch met ......folieknoppen voor de ramen.Je zou verwachten dat de ramen dan open maar ook dicht kunnen.Krengen!!
Ooit van Dusseldorf airport in de vrieskou s'nachts met open bijrijder raam naar huis gereden. Het is zooi.
:lol:
Carpe diem, bitx!