Re: Gevonden: mijn eerste HX

82
cremalover schreef:Lukt dat?Tampen met een hand? :mrgreen:
Funny you should say. Ik heb net een koffie gemaakt, en de tranen sprongen me bijna in de ogen van de pijn tijdens het tampen :|
Ik vergeet steeds m'n pijnlijke arm :|

Zodat de anderen het begrijpen. Elleboog boog de verkeerde kant op door volle gewicht van mezelf en een idioot van 85kg.

Afbeelding
Carpe diem, bitx!

83
Ik heb net een koffie gemaakt, en de tranen sprongen me bijna in de ogen van ...
Ik las dat als een heel goed begin: alsof je tranen in je ogen kreeg van de espresso die eruit kwam. Maar helaas, het was de blessure :( . Dat van de smaak komt hopelijk binnenkort.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

84
eleonardo schreef:
de tranen sprongen me bijna in de ogen van de pijn tijdens het tampen :| Elleboog boog de verkeerde kant op door volle gewicht van mezelf en een idioot van 85kg.
Ik begrijp het nog niet helemaal...ik maak even een opsomming/samenvatting:

.Tampen
.Met 1 hand
.Pijn
.Iemand anders op je van 85kg

:shock::shock::shock::-?:eek::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

....alles weten maakt niet gelukkig. ....hahaha....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

85
bobbee schreef:
eleonardo schreef:
de tranen sprongen me bijna in de ogen van de pijn tijdens het tampen :| Elleboog boog de verkeerde kant op door volle gewicht van mezelf en een idioot van 85kg.

.Tampen
.Met 1 hand
.Pijn

Hij was gewoon aan de beurt. 8-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

86
bobbee schreef:
eleonardo schreef:

.Tampen
.Met 1 hand
.Pijn

Hehehe.
Was gebeurd bij Braziliaans jiu jitsu. Ik leunde met een hand op de mat, en de tegenstander sprong op m'n rug met zn volle gewicht. Dat bleef zo tot mn elleboog knak zei.
Carpe diem, bitx!

87
Oh griebels, wil je niet van die horrorverhalen vertellen, ik krijg er kriebels van!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

88
Spironski schreef:Oh griebels, wil je niet van die horrorverhalen vertellen, ik krijg er kriebels van!
Gelukkig is het alleen een spierscheurinkje of kneuzing. Maar, die horror (van onzekerheid) zat ook in mijn hoofd, toen het net gebeurde.
Maar idd, let's focus on the coffee beans :mrgreen:
Carpe diem, bitx!

90
Dit is dus een ECM Giotto. Is deze nu jonger of ouder dan een ECM Technika 2. Klopt het dat de Technika Giotto is gaan heten na de "scheiding" van ECM Italie en ECM Duitsland..
Ik weet dat het lastig is met ECM's die door Bezzera werden gebouwd en Giotto's die nu Rocket heten.
Ben wel benieuwd want er staat nog een Technika 2 te koop op MP.

Wel off topic, sorry.

Jan
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander ||