Re: Fiorenzato, hoe maalgraad aanpassen?

12
Schroefdraad zit precies onder de ring waar de maalgraad op staat. Zit een verdikking op de bovenkant en zit eronder gewoon geschroefd op het frame. Olie dus onder de ring met maalgraad spuiten en na afloop natuurlijk heel goed schoonmaken.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

18
ik denk dat TS dat draadje nu wel heeft gevonden hoor!
Als de TS uberhaupt had gezocht, was ie minstens 4 topics tegengekomen! [ook bij de buren]
Zelf heb ik al 2 forumleden geholpen met hun probleem, door geen onderhoud en lang stilstaan gaat die koffieteer aardig hard worden. Als je een werkbank hebt, zou ik de bovenste ring waar de maalschijf aan bevestigd zit vastklemmen en dan de machine draaien,(vergeet niet de anti-lock ingedrukt te houden!!), zo kun je veel meer kracht zetten dan met je handen aan de ring. ;)

20
Ok, het lukt me niet om met m'n materiaal thuis dat ding los te krijgen, ik zal dus geduld moeten hebben en wellicht met m'n molen op de trein sleuren naar een kenner...
Nogmaals bedankt voor alle hulp, ik kijk er naar uit om er eindelijk espresso's mee te kunnen zetten :)

N
Londinium-Eureka75e-ECM Giotto-Mazzer Major-Fiorenzato T80-