Re: Wat drink je nu?

631
Besteld bij DBC:

1 x Masterblend 01 € 21,50 € 5,65
verpakking: 250g - € 15,85

1 x Carmo Coffee ~ Fazenda Do Serrado € 21,50 € 5,65
verpakking: 250g - € 15,85

1 x La Candelilla Estate ~ special DBC honey € 24,90 € 6,45
verpakking: 250g

Ben benieuwd!

Jammer dat gebrand.nl bijna zo'n rommelige beschrijving (or, lack thereof) heeft. Dat nodigt niet uit tot bestellen.
Carpe diem, bitx!

633
Volgens mij waren zij één van de eerste met online-groene bonen. Niet heel erg commercieel of gelikt inderdaad, maar daarom niet minder goed.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

634
Casi Cielo,jaarlijks terugkerende bonen. Van Starbucks,super lekker.Vol van smaak,met een spoortje van pure chocolade. Kan er van blijven drinken.

Groet Rob.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.

636
eleonardo schreef:
variant schreef:Casi Cielo,jaarlijks terugkerende bonen. Van Starbucks,super lekker.Vol van smaak,met een spoortje van pure chocolade. Kan er van blijven drinken.

Groet Rob.
Zijn die vers dan?
Uhhhhh vers gezet :D

Ik had het idee dat ze vrij vers waren,zo goed was de smaak. Maar tot mijn verbazing waren ze vorig jaar oktober gebrand.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.

637
Hmmm, een half jaar geleden geroosterd (dus 5 maanden over tijd) en op de typische Starbucks manier verbrand, sorry: gebrand..... ik weet het niet hoor.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

639
Spironski schreef:Hmmm, een half jaar geleden geroosterd (dus 5 maanden over tijd) en op de typische Starbucks manier verbrand, sorry: gebrand..... ik weet het niet hoor.
Verbrand...helemaal mee eens. Maar moet je zeggen,dat ik laatst weer bij een koffie speciaal zaak was,waar ze verse koffie bonen hadden van de Golden cofee box(boot).
Maar echt(ik weet het over smaak valt niet te twisten)dat de verbrande bonen echt beter waren. :D
En de andere tip,de Konga bonen,ga ik ook proberen.
Al heb ik wel eens hele bloemige koffie gehad,en moet zeggen,is niet mijn ding.
Bedankt voor jullie antwoorden!

Mvg Rob.

640
Columbia Los Guayabos van Fascino. Probeer zakje bij mijn bestelling gekregen!

Erg lekker!
Ik vind hem vooral in de cappuccino erg lekker zacht maar wel aanwezig smaken. Lekkere chocolade tonen met een klein tikje karamel door de melk. Op de site staat ook sinaasappel maar dat kon ik er niet uithalen. Vandaag een goede espresso maken.

Zoals ik hem gemaakt heb;
16 gram in 15 grams vst bakje. Brew ratio 50%. Extractie op 94 graden.

Vandaag iets grover malen en nog iets hogerop doseren en extractie op 92 en 1 op 90 graden. Kijken of ik dan in de Espresso wat meer sinaasappel eruit kan halen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’