Op zich is het niet heel verkeerd wat Adriaan je zegt hoor. Ok, beetje vals is het wel....Maar had je op zijn vraag "wat een domme vraag, natuurlijk niet!" geantwoord dan was dat standpunt ook meteen duidelijk. Dus het wordt wel duidelijk waar hij je voor waarschuwt. Er is namelijk geen gulden middenweg.
Er zijn al zoveel winkeltjes zoals simon levelt of kaldi. Ze verkopen voorgemalen koffie wat in geen enkel opzicht goed valt te praten als je uitgaat van een goed gezette espresso en het bijscholen van koffie drinkend Nederland.
Dus hoe ga je je onderscheiden? Met alleen een private label via een externe brander verkoop je nog steeds niet op bestelling van de klant want je moet voorraad hebben met dus het risico bonen te verkopen met een hoge planktijd. Als je daar ook nog gemalen koffie bij gaat verkopen ben je net als alle andere winkels en hebben de meeste mensen hier 1 tip en dat is zelf gaan branden om je te onderscheiden...
Als je commercieel wilt gaan moet je misschien ook niet tot in perfectie willen gaan. Betaalt de energie en inspanning die daarbij nodig zijn voor een winkeltje zich wel voldoende terug in de beloning en voldoening? Je moet toch je boterham ermee verdienen...
Re: Eigen label
11‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’