Re: Eigen label

11
Op zich is het niet heel verkeerd wat Adriaan je zegt hoor. Ok, beetje vals is het wel....Maar had je op zijn vraag "wat een domme vraag, natuurlijk niet!" geantwoord dan was dat standpunt ook meteen duidelijk. Dus het wordt wel duidelijk waar hij je voor waarschuwt. Er is namelijk geen gulden middenweg.
Er zijn al zoveel winkeltjes zoals simon levelt of kaldi. Ze verkopen voorgemalen koffie wat in geen enkel opzicht goed valt te praten als je uitgaat van een goed gezette espresso en het bijscholen van koffie drinkend Nederland.
Dus hoe ga je je onderscheiden? Met alleen een private label via een externe brander verkoop je nog steeds niet op bestelling van de klant want je moet voorraad hebben met dus het risico bonen te verkopen met een hoge planktijd. Als je daar ook nog gemalen koffie bij gaat verkopen ben je net als alle andere winkels en hebben de meeste mensen hier 1 tip en dat is zelf gaan branden om je te onderscheiden...

Als je commercieel wilt gaan moet je misschien ook niet tot in perfectie willen gaan. Betaalt de energie en inspanning die daarbij nodig zijn voor een winkeltje zich wel voldoende terug in de beloning en voldoening? Je moet toch je boterham ermee verdienen...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

12
Eigenlijk snap ik niet zo goed wat je wilt bereiken. Wat wil je aanbieden dat er nog niet is? En bovendien: wat wil je precies weten van ons?

Kijk eens in dit topic, allemaal (web)shops, waarvan het grootste deel uitsluitend verse koffie verkoopt: viewtopic.php?f=23&t=1625 . Een groot deel brandt het zelf.
Nu ben ik niet tegen het beginnen van een nieuwe winkel/label, maar wat wil jij toevoegen, waarom zouden we bij jou koffiebonen kopen en niet bij een ander? Dat lijkt me tamelijk essentieel als je echt iets wilt beginnen...

13
SteefM schreef:Eigenlijk snap ik niet zo goed wat je wilt bereiken. Wat wil je aanbieden dat er nog niet is? En bovendien: wat wil je precies weten van ons?

Kijk eens in dit topic, allemaal (web)shops, waarvan het grootste deel uitsluitend verse koffie verkoopt: viewtopic.php?f=23&t=1625 . Een groot deel brandt het zelf.
Nu ben ik niet tegen het beginnen van een nieuwe winkel/label, maar wat wil jij toevoegen, waarom zouden we bij jou koffiebonen kopen en niet bij een ander? Dat lijkt me tamelijk essentieel als je echt iets wilt beginnen...

Geen bezorgkosten zou een mooi begin zijn. Sommigen vragen wel tot 8 euro.
Carpe diem, bitx!

14
eleonardo schreef:
SteefM schreef:Eigenlijk snap ik niet zo goed wat je wilt bereiken. Wat wil je aanbieden dat er nog niet is? En bovendien: wat wil je precies weten van ons?

Geen bezorgkosten zou een mooi begin zijn. Sommigen vragen wel tot 8 euro.
Waarom geen bezorgkosten?
Krijgt dan die persoon die in de winkel een kilo koffie komt halen 5 euro korting?

Ik verkoop wel eens wat op MP en dan krijg ik soms van die mensen die over de prijs willen onderhandelen omdat ze 150km verderop wonen, mijn argumentatie is dan altijd van; die vent bij mij in de straat mag het volle pond betalen?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

16
Goed punt, dat is dus precies wat ik wil onderzoeken. Het geluid dat er dus al veel goede koffie op de markt (internet) is doet mij goed.

Ik zie dat @3aan erg te spreken is over ten have op kafko. Dit was eigenlijk de info die ik hier zocht met dit topic.

In Rotterdam vind ik het aanbod van verse bonen winkels beperkt, daarom ben ik op het idee gekomen. Naast natuurlijk een liefde voor verse koffie. Echter wil ik de cultuur stimuleren om verse bonen aan te schaffen, door een eigen zaak te beginnen, plus dat ik het een leuke bezigheid vind naast mijn andere werk.

Je onderscheidt je dus door zelf te branden. Echter die hobby heb ik nog niet dus is dat voor mij niet de eerste logische stap.

17
k zie dat @3aan erg te spreken is over ten have op kafko
Hier kan ik niks van maken!
Leg eens uit wat je bedoelt?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

18
Krijgt dan die persoon die in de winkel een kilo koffie komt halen 5 euro korting?

Ik verkoop wel eens wat op MP en dan krijg ik soms van die mensen die over de prijs willen onderhandelen omdat ze 150km verderop wonen, mijn argumentatie is dan altijd van; die vent bij mij in de straat mag het volle pond betalen?
Zijn allemaal drogredeneringen.
Geen bezorgkosten omdat 't geld kost, uiteraard; gewoon extra service. Of iig lagere bezorgkosten, 2 euro oid.
En, als je ophaalt, normale prijs.
Zelfde principe als veel webwinkels, dus zo vreemd moet het je niet zijn.

Je vroeg hij hij zich kon onderscheiden, nou zo dus, bv.
Carpe diem, bitx!

19
eleonardo schreef:

Zijn allemaal drogredeneringen.
Geen bezorgkosten omdat 't geld kost, uiteraard; gewoon extra service. Of iig lagere bezorgkosten, 2 euro oid.
En, als je ophaalt, normale prijs.
Zelfde principe als veel webwinkels, dus zo vreemd moet het je niet zijn.

Je vroeg hij hij zich kon onderscheiden, nou zo dus, bv.
Ik denk niet dat je weet wat drogredeneringen zijn.
Als wel, dan is het ook geen moeite om aan te geven welke drogredeneringen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden <-- hele lijst.
Ik ben het met @3aan eens. Kosten zijn kosten. 2 euro verzendkosten betekent dat je 4.75 inlevert per verzending (postnl standaard).
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit