Re: Problemen Senseo Latte Select

11
Bovendien is het goed opschuimen met een stoompijpje wat anders dan het opkloppen (in een pannetje)! De ultrafijne micro-bubbeltjes geven de melk een crème-achtige romige kwaliteit, en het verhitten tot max.75 graden maakt de melk een beetje zoetig.
Het kloppen geeft grove bubbels die ook snel weer verdwijnen en als de melk boven de 75 graden komt verdwijnt dat zoetige en gaat de melk anders smaken.

En dan hebben we het natuurlijk nog niet gehad over het verschil tussen espresso en Senseo...

Dus please, gebruik er niet de term cappuccino voor!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
Ik ga verder niet uitgebreid in op wat ik van de Senseo vind, dat heb ik al vaak genoeg gedaan (ook hier op het forum), maar kort gezegd vind ik het niets. Wat ik wel fijn vind in deze discussie is hoe HansC zich heeft uitgelaten. Hans laat duidelijk zien dat hij van Philips is, en dus NIET zomaar een gekleurde (zeer positieve) opmerking plaatsen zonder dat iemand hem kent. Hulde hiervoor, zo zou elk bedrijf zich moeten gedragen op fora.

Anyway, waar ik het vooral mee eens ben is dat iedereen zo zijn voorkeur heeft, en wat voor de een lekker is is voor de ander niet te drinken. Ik schaar me bij de laatste, maar ik ken genoeg mensen die zich bij de eerste scharen. En dat zijn nog aardige mensen ook ;)
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

14
Sebastiaan007 schreef:Arno, valt me van je tegen!
Dat je met die "mensen" omgaat en ze nog aardig noemt ook...

;)
Ik zei niet dat ze slim waren ;)
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

15
ik had ook na 6 weken problemen met het zetten van koffie latte :twisted:
er kwam meer stoom uit dat ding dan melk en had behoorlijk de pest er over in. :oops:
stond eigenlijk op het punt om hem maar gewoon weg te gooien. :twisted:
maar toen ik hier op het forum iets erover had geschreven melde eene hansc zich dat hij contact ging opnemen met mij. :)
dit heeft hij inderdaad gedaan en was uiterst vriendelijk en heeft het een en ander uitgelegen.
echter de avond voordat hij belde hebben wij dat ding ontkalkt met citroenzuur ontkalker in de watertank en dus niet met de pads die iedere winkel je verkoopt want die zijn dus niet voor deze machine...... :!: :!: :!:
ik heb als proef ook de melkbak in zijn geheel in een bak gedaan met water en citroenzuur ontkalker.
de volgende dag uitgespoeld en weer getracht een bak latte te zetten en wonder boven wonder werkte ie weer helemaal goed en nu een paar dagen verder gaat het nog steeds 100% goed met dat ding 0,0 % stoom komt er nog uit.
:D ik doe nu iedere avond voor we naar bed gaan dat melk ding in die zelfde bak water met citroenzuur ontkalker en spoel hem dan schoon de volgende ochtend en heb nu echt helemaal geen probleem meer met dit ding en ja ik weet het mensen over smaak is wat te zeggen maar wij vinden het lekker en daar gaat het om

16
Fijn dat dit voor je werkt.
Alleen vind ik dat men nu dan niet meer van "gemak-apparatuur" kan spreken, ik vind het nogal een gedoe... Dat schiet toch een beetje z'n doel voorbij.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

17
Ook ons apparaat is na een aantal weken minder aan het werk. Hadden we voorheen een redelijk dikke laag schuim die acceptabel was, nu is dat 1 mm werk. Latte Macchiato bv was heerlijk met veel schuim.

Afijn.. schoonmaken met clean, laten weken in water en ontkalken geeft nog steeds niet het gewenste resultaat.
Ook is de koffie minder warm met de melkfunctie als voorheen.

Al en al waren we een aantal weken erg blij, maar nu is het een gewone Senseo (het vorige model wat nog niet zo oud is geeft vrijwel het zelfde resultaat).

Wij snappen het niet in ieder geval en zijn teleurgesteld.

Groetjes,
Stefanie

19
HansC schreef:@ Stephanie

Heel vervelend dat u teleurgesteld bent over onze Senseo Latte. Ik wil u graag het volgende voorstellen. Stuurt u mij een email (Hans.Christiaanse@Philips.com) en dan zal ik eens kijken wat ik voor u kan doen.
Wellicht is het een idee dat jullie hier, vanuit Philips, tips & tricks plaatsen zodat ook andere gebruikers top reslutaten uit hun Senseo halen? Dit zou denk ik al veel negatieve reacties en dus publiciteit schelen.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu