Re: Lever Pavoni vanzelf omhoog

11
Ik ga de groep van de week dan maar even open maken om te kijken of ik iets bijzonders zie, in elk geval bedankt voor het meedenken.

Ik weet van de revisie nog wel dat de piston heen en weer beweegt in een plastic cilinder (even foto opgezocht)..die heb ik niet vervangen..misschien versleten?

Re: Lever Pavoni vanzelf omhoog

12
Tja, daar hoeft natuurlijk ook maar een flinke kras in te zitten... En als de rest net vervangen is, is het wel voor de hand liggend dat hierin het probleem zal liggen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Lever Pavoni vanzelf omhoog

13
Heb nog even contact gehad met Peter van Kafko en die zei dat die cilinder niet in mijn bouwjaar/model zit..en klopt inderdaad, foutje.

Ik heb de groep maar weer even open gehaald en alles schoongemaakt (piston was alweer zwart, weet niet of dat normaal is na x maanden?) en ingevet. Twee keer opgewarmt en nu lekvrij..hopen dat het zo blijft :D

Re: Lever Pavoni vanzelf omhoog

15
René@31 schreef:beste jerpsx, ik zag dat je ook wat last had van condens op het glas van de manometer. Is bij mij sinds kort ook het geval. Zou je me willen uitleggen hoe je dat verholpen hebt?
ik heb een Isomac Rituale II met een gecombineerde manometer

Groet, René
Dat kan meerdere oorzaken hebben, er kan condensvorming ontstaan doordat er in de loop der Tijd wat vocht in de meter is gekomen en nu door de opwarming van de totale machine de condens gaat vormen en die bij het afkoelen weer terugvalt in enkele druppels water, de meter demonteren bij een koude machine, haal er eerst de stroom vanaf, het demonteren moet je behoedzaam doen daar je anders wellicht de aansluitpijpjes kapot draait, dus wees op je hoede daarvoor, als de meter eruit is kan je deze demonteren door een schroefje wat achterop de meter zit, meestal maar 1 schroefje, dan de binnenboel goed droogmaken en weer monteren, als het goed is ben je dan je probleem weer kwijt als het dan toch in korte tijd weer terug is, zou ook de meter kunnen "zweten" dat betekent meestal dat hij z'n einde nadert.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.