15
door GlennGTR
Mazzer inmiddels bijna een week in bezit en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet overtuigd ben.
Zaterdag de Mazzer opgehaald, zondag gelijk geprobeerd hem zo goed mogelijk af te stellen, maar de doorlooptijd blijft veel te kort voor mijn koffie. Op het moment dat ik de maler fijner afstel, raakt hij verstopt. Het anti-statische roostertje is al aan een kant opengeknipt voor een betere doorloop, maar alsnog blijft de koffie hangen. Ik heb hem al even uit elkaar gehaald en de schijven schoongemaakt, maar dit mocht niet baten. Ik heb al gezocht op verschillende fora en ik kwam de volgende dingen tegen:
- Het kan aan oude koffie liggen. (dat is bij mij niet het geval, deze wordt altijd versgebrand)
- De maalschijven zijn niet scherp genoeg meer. Maler is 5 jaar oud, waarvan laatste 2 jaar niet gebruikt, maar die maalschijven moeten toch wel wat kunnen hebben volgens mij (1000 kilo minimaal toch?).
- Het nulpunt van de maler checken. Lijkt bij mij in orde.
Sowieso, overwoog ik al (door Erik82's suggestie) om SJ schijven in de maler te doen. Denken jullie dat hiermee het probleem verholpen zou worden?
Ik denk namelijk dat het te maken heeft met het feit dat de gemalen koffie niet snel genoeg door het roostertje gaat. Met de SJ schijven zal dit sowieso een stuk sneller gaan.
ECM Mechanika III (+ Erics E61 thermometer) | Mahlkönig K30 ES | Macap MXD | Moccamaster