Re: Beginnen met Ascaso en Krups

11
Je gaat zeker de goede kant op! Let bij dit soort machines wel op het onderhoud. Met name die Domobar ziet er nogal smoezelig uit op de foto's, in mijn beleving laat het onderhoud dan ook vaak te wensen over.

Die Silvia is een uitstekende instapmachine, mits je je bewust bent van haar nukken. Maar dat hebben eigenlijk alle machines in die prijsklasse. Ziet eruit als een schone verzorgde machine, met nog garantie. Alleen die dwarsmontage lijkt me lastig. En al helemaal met het zetten van espresso. ;)
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

12
Klopt, over de Silvia heb ik veel gelezen. Lijkt me een ontzettend gave machine om veel mee te experimenteren. Wat bedoel je precies met dwarsmontage? Dat kan ik nergens terugvinden.

De Domobar, is dat wel een goed idee dan? Ik bedoel, het lijkt me erg interessant om de machine goed schoon te maken en te reinigen, maar dan zou het wel fijn zijn als ik er resultaat mee kan behalen. Zijn er manieren om bij de verkoper te bekijken hoe goed de machine onderhouden is en of er vitale gedeeltes beschadigd zijn?

13
RobinvD schreef:Klopt, over de Silvia heb ik veel gelezen. Lijkt me een ontzettend gave machine om veel mee te experimenteren. Wat bedoel je precies met dwarsmontage? Dat kan ik nergens terugvinden.
Als je nu eens naar de foto's kijkt. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

14
@3aan schreef:
RobinvD schreef:Klopt, over de Silvia heb ik veel gelezen. Lijkt me een ontzettend gave machine om veel mee te experimenteren. Wat bedoel je precies met dwarsmontage? Dat kan ik nergens terugvinden.
Oh lol, serieus, ben ik zo traag van begrip? :-)

15
Mij lijkt die dwarsmontage ook lastig. Ik heb ook een Silvia gehad, maar die was rechtstandig gemonteerd. Misschien kun je 'm aan een kast schroeven?
Misschien moet je eens googlen op dwarsmontage en Silvia...er is veel over deze machine te vinden.

Groet, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

16
RobinvD schreef:
@3aan schreef:
Oh lol, serieus, ben ik zo traag van begrip? :-)
Afbeelding
:? :?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.