Hoi Werner,
Hier een gelukkige gebruiker van een Rocket Cellini Professionale (vaste wateraansluiting):
viewtopic.php?f=19&t=4885
Het gepruttel zoals je dat noemt van je vacuumventiel is bij mij ook een dagelijks ritueel, als het water in de boiler gaat koken en het eerste stoom ontstaat, die zie je ook fysiek ontsnappen, wordt deze automatisch dicht gedrukt, met soms een paar druppeltjes water die op het kopwarmersplateau terecht komen als gevolg. Inmiddels vindt ik het een prettig geluid als de eerste stoom vrijkomt en het ventiel dicht gaat, onderdeel van het opwarmen.
Wat betreft de kranen, deze kranen hebben allemaal een paar loze slagen, een nieuwe machine gaat dat niet verhelpen
Ik heb het net gecontroleerd, bij de stoom is dat grofweg driekwart slag voordat er stoom ontsnapt, en bij het hete water een complete slag. Dat is juist het unieke van deze machine dat de kranen zonder afdichtingsringen werken, die kunnen gaan lekken, maar dat ze mechanisch werken. Mischien leg ik het systeem verkeerd uit.
Ik ben er erg blij mee, de kranen draai ik ook niet strak dicht, (dat is metaal op metaal) maar losjes tot het eind.
Zoals ik begrijp heb je m via het net besteld, dan zijn opstartproblemen om de machine onder controle te krijgen, zonder instruktie in de winkel, een logisch gevolg.
Wat je hebt is goud in je handen, het is een high end apparaat, mijn vriendin worsteld ook nog vaak met het gebruik ervan omdat ze hem enkel gebruikt in mijn afwezigheid
alle andere keren mag ik aan de bak
.
Veel plezier bij het ontdekken van je apparaat!