1. Mijn apparaat is twee keer teruggeweest ivm lekken. Na terugontvangst vielen me deuken in de kast op die gek genoeg van binnen naar buiten zijn. In eerste instantie dacht ik aan een knullige reparatie maar na openen zie ik dat wat volgens mij de pomp is volledig loshangt. Dat ding kan alle kanten op bewegen en correspondeert dan ook met de uitwendige deuken.....Is het normaal dat die pomp gewoon vrij kan bewegen? Is dus blijkbaar in transport gebeurt.
Het is het ding wat ik hier aan de bovenkant vasthoud

noot: ja de bodem is vies, is van de lekkage, die verhelpen ze wel maar het apparaat krijg je ranzig terug.
2. Net weer ontkalkt, maar na vier liter schoon water spoelen blijft er gruis uit komen. Daar zitten ook zwarte spikkels tussen die uitelkaar vallen. Iemand een idee wat dat is en wat ik evt niet goed doe?

Mijn ontkalkingsritueel is:
-Iedere 10 weken
-halve fles gaggia ontkalker in een volle watertank(stond in een bijsluiter bij de handleiding, de handleiding zelf rept over 1 hele fles per keer)
-apparaat verwarmen
-2x150ml uit de stoompijp halen als stromend water (dus niet als stoom)
-apparaat 20 minuten uit
-daarna weer aan, weer verwarmen en 2x150ml tot de tank leeg is
-Tank spoelen en vullen met schoon water, tank of 4/5 met schoonwater op dezelfde manier doorstromen. Daarbij bljft dus dit soort vuil komen.