Adriaan, ik snap niet wat je probleem is; iemand zoekt naar meningen van mensen die ergens verstand van hebben in plaats van 'het stond op internet' - er staat zoals gezegd genoeg onzin op internet. Een vriendelijker toon kan dan ook geen kwaad(!). Als je geen zin hebt om als 'expert' iemand "op zijn wenken te bedienen" (jouw woorden), is het heel simpel:
doe het dan niet. Maar laat dit dan ook achterwegen.
Dat gezegd hebbende, heb ik drie dingen voor Peter waarover ik hem zelf nog niet heb gehoord. Ten eerste, en al eerder genoemd in dit topic: Als je aan een halfautomaat begint,
kun je niet zonder maler en verse koffie. Anders is het
weggegooid geld, en daarvoor heb ik nog wel een rekeningnummer waar het geld nuttiger besteed wordt

. Lees het beginnerstopic door, je zult er veel aan hebben!
Ten tweede: ik durf te betwijfelen dat je echt goedkoper uit bent met een halfautomaat, maler, verse koffie ten opzichte van Nespresso.
En drie: een halfautomaat is wel wat anders dan een nespresso/volautomaat qua hoeveelheid energie die je erin moet steken om er een lekkere kop koffie uit te krijgen. Je moet wel bereid zijn om die erin te steken!
Kortom: hoewel je een hele dure half-automaat wilt kopen, heb ik mijn twijfels of een half-automaat wel echt bij jou past. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel!