Dat wil ik toch graag een beetje bijsturen: ik schreef dat Adriaan lullig kan overkomen. Veel posts van hem zijn echter ook gewoon informatief en hartelijk. Hopelijk ga je dat ook nog wel merken.Maar blijkbaar sta je er al om bekent als een persoon die "lullig" uit de hoek komt...
Laten we het hier verder bij houden.
Weer on topic: als je nauwelijks cappuccino's drinkt zou een Unica inderdaad voldoen; maar als je die Mitica nu gewoon zo mooi vindt... Ik geloof niet dat de bediening van die laatste nu moeilijker zal zijn dan van de Unica? Zeker niet als je (voor gasten) toch nog wel eens een cappuccino moet maken. Ik zou gaan voor de machine die "JA!" tegen je zegt. Als het goed is ga je nog vele jaren tegen dat ding aankijken, dat prijsverschil vergeet je.
De Mignon moet zeker geen verkeerde maler zijn. Toch denk ik ook dat je geen spijt zou krijgen van een wat volwassener maler. Eventueel kan je de maler later wel upgraden, maar daar ga je allicht altijd geld op verliezen.
Als je nu die 40%-regel (is natuurlijk geen harde regel) uit de inleiding hanteert, zou je bij de Mitica een maler van minimaal €500 moeten aanschaffen. Duurder kan allicht ook.
Een andere gedachtegang is dat je toch voor de Unica kiest en het prijsverschil investeert in een betere maler.
Ik geloof niet dat uit de Mitica een betere espresso komt dan uit de Unica, wel dat een betere maler vaker voor lekkerder espresso zal zorgen.