Eigenlijk moeten we spreken over demineraliseren, dat dekt meer de lading.paulkoffie schreef:Ik volg je nu niet helemaal. Wat is er nou mis met zo'n kannetje met waterfilter? Ik vervang het filter iedere maand, zoals voorgeschreven door de fabrikant.@3aan schreef:Zachter water wil niet perse zeggen dat er geen kalk meer in het water aanwezig is, terwijl dat toch de grote boosdoener is voor de warmteboilers en soms piepkleine leidingen qua doorsnede die snel vol gaan zitten met die troep.
ZachtER water bevat inderdaad nog steeds kalk (uiteraard), maar het lijkt me niet dat je moet streven naar geheel ontkalkt water (als dat überhaupt al mogelijk is).
En is het filtertje aan het slangetje eigenlijk hetzelfde als wat ik prefereer en onder de goede filters rangschik.
en zoals Spironski die gebruikt met een aantal van die dingen en dan regenereren, is prima te doen, ik ben een groot voorstander van een inline filtering maar dat kan natuurlijk ook niet anders, een vaste wateraansluiting
Ik zou het echt niet anders willen en natuurlijk draai ik met een bypass op het filter, voor de smaak.