Re: De Senseo Sarista

91
Ik kom vaak langs een zaak waar ze die dingen verkopen. Zag wel eens iemand met zo'n doos naar buiten komen en moest dan wel ff gniffelen en dacht 'weet je al wel dat je oude koffie moet kopen a 33 euro de kg?'...
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

93
Geen idee, maar ik ken heul veul mensen met een Senseo, en helemaal niemand met een Sarista. Dat zegt toch al wel iets lijkt me.
Staan er ook al 74 zgan op marktplaats trouwens...
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

94
De Senseo was natuurlijk ook wel echt iets anders destijds.
In een tijd van gemeengoed volautomaten valt zo'n, vaak ook duurdere, sarista niet zo op.

Maar of het een flop is geworden is afhankelijk van de ramingen.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

96
Jaja...kerst, feestdagen enzo komen eraan...zo kunnen ze er met de juiste marketing nog wel wat kwijtraken. Zo hebben ze het vorig jaar ook geprobeerd: vlak voor de kerst lanceren. Dus dit jaar in de herkansing denk ik...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

97
Maar het is natuurlijk wel zo dat de gemiddelde Nederlander, ikzelf incluis, geen flauw benul heeft van wat goede koffie is. Voordat ik dit forum ontdekte had ik natuurlijk wel gehoord over barista's etc etc, maar ik kocht mijn gewoon gemalen koffie en koffiepads gewoon bij de supermarkt en in mijn optiek waren bonen van de supermarkt (die ik niet kocht, want geen koffiemolen), ook prima. In mijn optiek waren koffiebonen -omdat ze nog niet gemalen waren- vrijwel onbeperkt houdbaar.

Toen de Sarista op de markt kwam, heb ik hem overwogen, maar de hoge aanschafprijs met de dure potjes bonen hebben mij doen besluiten dat ding links te laten liggen. En toen heeft het nog enige tijd gekost alvorens ik besloot een volautomaat te gaan aanschaffen.

En dan vind ik dit forum, ga lezen en voel me bijna klein worden als ik lees over het tweaken van koffie en koffiemolens/machines.

Maar ik laat me natuurlijk niet omverrennen door de doorgewinterde 'expert'. Ik ga op mijn eigen manier -met behulp van alle informatie die nuttig is- de ontdekkingstocht aan. Ik heb altijd met plezier mijn bakkie pleur gedronken. Mijn verwachtingen zijn nu dus hooggespannen ;)

98
Zolang je tevreden bent met een bakkie-pleur is je keus helemaal niet verkeerd, maar mocht je hogere aspiraties hebben dan is het een totaal verkeerde keuze, maar dat is uiteraard aan jou te bepalen. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.