Re: Schaerer coffee art plus, net zo goed als een semi-autom

52
the coffeeboy schreef:
hrichard schreef:Maak anders eens een filmpje van jouw machine in werking, ik neem aan dat die van jou zo goed is afgesteld dat hij perfecte -nietvanechtteonderscheiden espresso maakt. Daar ben ik dan wel benieuwd naar, want die op Youtube zijn natuurlijk allemaal niet goed afgesteld.
Je moet ook zien voor welke consumenten machines worden afgesteld hier zetten we veel lungo in italie spanje is de koffie veel fijner omdat men daar espresso drinkt , dus voor je commentaar geef moet je op de hoogte zijn dank u
Maar als het voor jou zo simpel is en zo goed op de hoogte bent waarom maak je dan niet gewoon een filmpje? Dank u
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

53
the coffeeboy schreef:
hrichard schreef:Maak anders eens een filmpje van jouw machine in werking, ik neem aan dat die van jou zo goed is afgesteld dat hij perfecte -nietvanechtteonderscheiden espresso maakt. Daar ben ik dan wel benieuwd naar, want die op Youtube zijn natuurlijk allemaal niet goed afgesteld.
Je moet ook zien voor welke consumenten machines worden afgesteld hier zetten we veel lungo in italie spanje is de koffie veel fijner omdat men daar espresso drinkt , dus voor je commentaar geef moet je op de hoogte zijn dank u
Met andere woorden, deze apparaten kunnen alleen goed worden afgesteld voor 1 soort koffie. Nou, lekker is dat dan -niet dus als je graag een espresso drinkt. Veel geblaat, weinig wol. Nee dank u.
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

55
cremalover schreef:Drinken ze in Italie uit volautomaten? :mrgreen:
Neen maar de ontwikkeling van volautomaten gaat steeds meer naar Italie , denk maar aan egro dus de Italianen steken steeds meer gevoel in volautomaten die zei willen espresso drinkers zijn dat é

Ik ben niet tegen halfautomaten é , dat is meer barista zijn
Maar volautomaten hebben ook hun voordelen , sneller , makkelijk in gebruik , een constantere temperatuur ,kunnen beter lungo aan

56
Natuurlijk, Superautomaten hebben ook hun bestaansrecht. En ik denk dat je ze eigenlijk niet zou moeten vergelijken met Semi's, juist omdat ze hun eigen plek hebben, net zoals Semi's dat hebben.

Maar we zitten hier wel op een forum over koffie. Lekkere koffie? Met mensen die moeite willen doen voor een lekkere koffie. En het is nu eenmaal zo dat je met een Semi meer kan "spelen" dan met een Superautomaat, je hebt zelf een stuk meer invloed op de uitkomst. En wat voor sommigen een voordeel is, is voor anderen juist het nadeel.
Het maakt denk ik ook dat je, juist door alles zelf in de hand te houden (en vooropgesteld dat je weet wat je doet), met een Semi sneller een geweldige espresso mee kan zetten dan met een Super.

De claim die nu door Coffeeboy werd gemaakt was dat de Superautomaat waar dit draadje over gaat een espresso zou kunnen zetten die maar moeilijk te onderscheiden zou zijn van een goed gezette espresso uit een Semi. Dat is een boude claim die ingaat tegen de ervaring van veel leden, maar die niettemin best waar zou kunnen zijn.

De filmpjes die de ronde doen op internet over deze machine duiden tot nu toe niet op een onderbouwing van de gestelde claim, daarvoor ziet het resultaat er te beroerd uit. Dan kan meerdere oorzaken hebben die niet direct met de kwaliteit van de machine hebben te maken. Vandaar de vraag aan Coffeeboy om een filmpje dat de sceptici zou kunnen overtuigen om hun mening te herzien.

Het mooiste zou allicht een blinde proeverij zijn waaruit het ongelijk van de sceptici zou blijken doordat inderdaad geen verschil tussen een espresso uit onderhavige machine en eentje uit een goede semi te proeven is.
Maar laten we eerst eens beginnen (dat zou Coffeeboy dus moeten doen) om een overtuigend filmpje te posten die een mooie doorloop laat zien met een, op het oog, goede espresso als resultaat. Dat heb ik tot nu toe nog niet gezien.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

57
Spironski schreef: Het mooiste zou allicht een blinde proeverij zijn waaruit het ongelijk van de sceptici zou blijken doordat inderdaad geen verschil tussen een espresso uit onderhavige machine en eentje uit een goede semi te proeven is.
Maar laten we eerst eens beginnen (dat zou Coffeeboy dus moeten doen) om een overtuigend filmpje te posten die een mooie doorloop laat zien met een, op het oog, goede espresso als resultaat. Dat heb ik tot nu toe nog niet gezien.
Ach, eerlijk gezegd denk ik na alle vrij nutteloze niet onderbouwde posts dat Coffeeboy hier vooral zit om zijn machine te verkopen en dus aan te prijzen. Als je zulke zaken claimt, kom dan met een goede onderbouwing, doe wat moeite, daar is dit forum voor, kan er geleerd worden. Het komt neer op 'geloof mij nou maar' en smoesjes om vooral geen filmpje te maken.

Blijkt toch dat @3aan alwetend is met water naar de zee dragen op pagina 1 :) . Er zijn een aantal die graag de discussie aan willen gaan en/of het interessant vinden. Maar iets anders dan 'het is zo' heb ik helaas niet gehoord :| .
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

58
Inderdaad, gaat helemaal nergens meer over hier met TS. Hij heeft telkens een antwoord maar nooit de juiste. Beetje om de hete brei heen draaien. Een echte verkoper die precies weet wanneer hij moet stoppen. Het zijn waarschijnlijk zijn klanten die dit aannemen, maar op dit forum waar heel wat meer kennis is kom je er geen stap mee verder.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

59
bobbee schreef:Inderdaad, gaat helemaal nergens meer over hier met TS. Hij heeft telkens een antwoord maar nooit de juiste. Beetje om de hete brei heen draaien. Een echte verkoper die precies weet wanneer hij moet stoppen. Het zijn waarschijnlijk zijn klanten die dit aannemen, maar op dit forum waar heel wat meer kennis is kom je er geen stap mee verder.
Daar heb je het over , kennis ik werk voor een koffiebranders en heb al verschillende cursussen gaan volgen in Italië en zwitserland en zelf nederland over volautomaten en halfautomaten beurzen in milaan en enzo...

Dus U moet me zeker niet zeggen wat klanten willen , daar heb ik al genoeg ervaring mee