Re: Schaerer coffee art plus, net zo goed als een semi-autom
51Drinken ze in Italie uit volautomaten?
Maar als het voor jou zo simpel is en zo goed op de hoogte bent waarom maak je dan niet gewoon een filmpje? Dank uthe coffeeboy schreef:Je moet ook zien voor welke consumenten machines worden afgesteld hier zetten we veel lungo in italie spanje is de koffie veel fijner omdat men daar espresso drinkt , dus voor je commentaar geef moet je op de hoogte zijn dank uhrichard schreef:Maak anders eens een filmpje van jouw machine in werking, ik neem aan dat die van jou zo goed is afgesteld dat hij perfecte -nietvanechtteonderscheiden espresso maakt. Daar ben ik dan wel benieuwd naar, want die op Youtube zijn natuurlijk allemaal niet goed afgesteld.
Met andere woorden, deze apparaten kunnen alleen goed worden afgesteld voor 1 soort koffie. Nou, lekker is dat dan -niet dus als je graag een espresso drinkt. Veel geblaat, weinig wol. Nee dank u.the coffeeboy schreef:Je moet ook zien voor welke consumenten machines worden afgesteld hier zetten we veel lungo in italie spanje is de koffie veel fijner omdat men daar espresso drinkt , dus voor je commentaar geef moet je op de hoogte zijn dank uhrichard schreef:Maak anders eens een filmpje van jouw machine in werking, ik neem aan dat die van jou zo goed is afgesteld dat hij perfecte -nietvanechtteonderscheiden espresso maakt. Daar ben ik dan wel benieuwd naar, want die op Youtube zijn natuurlijk allemaal niet goed afgesteld.
Sommige volautomaten stellen hun molen bij zoals Faema die stellen de molen fijner , zoals een barista ook zijn molen moet afstellen.hrichard schreef:. Nou, lekker is dat dan -niet dus als je graag een espresso drinkt. Veel geblaat, weinig wol. Nee dank u.
Neen maar de ontwikkeling van volautomaten gaat steeds meer naar Italie , denk maar aan egro dus de Italianen steken steeds meer gevoel in volautomaten die zei willen espresso drinkers zijn dat écremalover schreef:Drinken ze in Italie uit volautomaten?
Ach, eerlijk gezegd denk ik na alle vrij nutteloze niet onderbouwde posts dat Coffeeboy hier vooral zit om zijn machine te verkopen en dus aan te prijzen. Als je zulke zaken claimt, kom dan met een goede onderbouwing, doe wat moeite, daar is dit forum voor, kan er geleerd worden. Het komt neer op 'geloof mij nou maar' en smoesjes om vooral geen filmpje te maken.Spironski schreef: Het mooiste zou allicht een blinde proeverij zijn waaruit het ongelijk van de sceptici zou blijken doordat inderdaad geen verschil tussen een espresso uit onderhavige machine en eentje uit een goede semi te proeven is.
Maar laten we eerst eens beginnen (dat zou Coffeeboy dus moeten doen) om een overtuigend filmpje te posten die een mooie doorloop laat zien met een, op het oog, goede espresso als resultaat. Dat heb ik tot nu toe nog niet gezien.
Daar heb je het over , kennis ik werk voor een koffiebranders en heb al verschillende cursussen gaan volgen in Italië en zwitserland en zelf nederland over volautomaten en halfautomaten beurzen in milaan en enzo...bobbee schreef:Inderdaad, gaat helemaal nergens meer over hier met TS. Hij heeft telkens een antwoord maar nooit de juiste. Beetje om de hete brei heen draaien. Een echte verkoper die precies weet wanneer hij moet stoppen. Het zijn waarschijnlijk zijn klanten die dit aannemen, maar op dit forum waar heel wat meer kennis is kom je er geen stap mee verder.