Re: Krups ea8000

21
CarpSafari schreef:
Gelukkig reageer jij nog normaal op die hint van verse bonen, want er zijn er hier al tekeer gegaan die ons als koffie terroristen bestempelen. ;)
Koffieterroristen haha! Als we er hitler en/of de nazi's bijhalen hebben we een heuze godwin;):)

Ik geloof "jullie" ook best wel. Had er simpelweg nooit bij stilgestaan dat dat misschien ook logisch is; gewoon omdat ik altijd ervan uitging dat gebrande koffiebonen tot in de eeuwigheid houdbaar waren. 'Tis dat ik over alles waar ik meer van wil weten, dus dingen ga zoeken om te lezen, want anders had ik het nu nog niet geweten en nu gaat er een wereld voor me open.

Maar het is met zoveel dingen; zelfgemaakte soep is in principe lekkerder dan soep uit blik, en zo schijnt zelfgemaakte pesto lekkerder te zijn dan die uit een potje... Nou, ik vind het vers/zelfgemaakt niet te vreten en uit een potje wel lekker ;)

Dan zit ik ook nog niet te wachten op de mening van mijn pa die ik nu al hoor zeggen dat het (de koffiebonen etc) allemaal onzin is en dat de gemalen koffie van de appie de allerbeste en lekkerste is die er bestaat. Dus die discussie gaat in z'n geheel achterwegen worden gelaten ;)

Jullie zijn koffietweakers en ik ken audiotweakers; net zulke 'idioten', zeg maar ;):)

Laten we het erop houden dat erover smaak niet valt te twisten en ik wel opensta in het uitproberen van het een en ander.

22
Onze eerste reactie is meestal;"Geen verse bonen, oh houd maar op dan!"

Dat komt dan m.n door de maler, want met oude [meer dan een maand oud] bonen is het vrijwel onmogelijk een mooie extractie te krijgen.
Met jouw superautomaat is de espresso variant zowieso wat hoog gegrepen, m.n door de zwakke malertjes in die apparaten.

23
KittyG schreef: Jullie zijn koffietweakers en ik ken audiotweakers; net zulke 'idioten', zeg maar ;):)
Niks mis met Audiofreaks !

M'n molentje;
Afbeelding

M'n weergevertjes, die in de tussentijd alweer flink getweakt zijn. 8-)
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

26
Kitty, we spreken je later nog wel, je zit hier op het forum dus op een gegeven moment wordt je zo nieuwsgierig dat je wel wilt weten waar we het nou toch iedere keer over hebben....en je kan ons nooit overtuigen van de kwaliteit van supermarkt bonen t.o.v. vers gebrand en de krups machine t.o.v. een espressomachine met een bv. een E61 zetgroep en een goede maler met grote schijven. Klinkt dit arrogant en betweterig of snobistisch? Zeker! Totdat je ervaart wat wij hebben ervaren met echte goede koffie. :grin: ik kan niet wachten :lol:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

27
@3aan schreef:
KittyG schreef: Jullie zijn koffietweakers en ik ken audiotweakers; net zulke 'idioten', zeg maar ;):)
Niks mis met Audiofreaks !

M'n molentje;
Afbeelding

M'n weergevertjes, die in de tussentijd alweer flink getweakt zijn. 8-)
Afbeelding
Backloaded horns met supertweeters.
Zelfgebouwd?

28
Nee deze set heb ik al jaren geleden bij een Belgische meneer gescoord, zonder de Drivers van de Iwata hoorns wel de Bashoorns waren van een JBL 18" korte slag voorzien, de Iwata's worden gevoed door JBL 2482 met Phenolic diafragma's, klinken veel mooier dan die met zo'n metaal diafragma, de tweeters heb ik inmiddels vervangen door een stel EV ST350a, klinken mooier dan die supers, heb er ook een tijdje Bandtweeters op gehad van Stage Accompany model 8525, alleen gaf het noodzakelijke veiligheidsfilter teveel wanklank op lager volume en heb zo 4 dure Ribbons opgeblazen ik heb er nu nog 2 in reserve maar gebruiken nee.
Het geheel wordt gefilterd met JBL 3160 en JBL 3105 = volledig Passief en wordt aangestuurd door een buizenversterkertje van een paar watt per kanaal.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

29
En ook dat is een keuze: iets niet doen / kopen.

Geen haar op mijn hoofd die meer dan 300 e voor een koffie/espressomachine gaat uitgeven.

Ondertussen lees ik hier vrolijk verder onder het genot van een kop koffie uit mijn Krups :)

30
@3aan schreef:Nee deze set heb ik al jaren geleden bij een Belgische meneer gescoord, zonder de Drivers van de Iwata hoorns wel de Bashoorns waren van een JBL 18" korte slag voorzien, de Iwata's worden gevoed door JBL 2482 met Phenolic diafragma's, klinken veel mooier dan die met zo'n metaal diafragma, de tweeters heb ik inmiddels vervangen door een stel EV ST350a, klinken mooier dan die supers, heb er ook een tijdje Bandtweeters op gehad van Stage Accompany model 8525, alleen gaf het noodzakelijke veiligheidsfilter teveel wanklank op lager volume en heb zo 4 dure Ribbons opgeblazen ik heb er nu nog 2 in reserve maar gebruiken nee.
Het geheel wordt gefilterd met JBL 3160 en JBL 3105 = volledig Passief en wordt aangestuurd door een buizenversterkertje van een paar watt per kanaal.

En wat voor soorten muziek luister je?