Re: Problemen Senseo Latte Select

21
HansC schreef:@ Martijn

We hebben op onze website ook een gedeelte aan Senseo Latte gewijd. Hierin vind men ook een filmpje waarin het schoonmaken stap voor stap wordt besproken.

Link website: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... =NL&slg=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Top! Het voordeel van het plaatsen van allerlei tips & tricks op plekken zoals hier is dat mensen die gaan Googlen een oplossing vinden alvorens ze gaan klagen. Met dergelijke filmpjes kun je mensen inderdaad een heel eind op weg helpen.

Zijn hier mensen die hun machine op de manier uit het filmpje reinigen? Wordt het probleem daarmee opgelost?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

22
Hallo allemaal,

Inmiddels is het euvel opgelost. We hebben weer schuim, moet zeggen de dikte van de foto's zelfs!
Hoe?

Ik heb de klantenservice gebeld (nummer vermeld op het apparaat onder de klep).
Kreeg tips om een onderdeeltje los te halen van de melkunit en dit goed schoon te maken. Het is een heel klein onderdeeltje waar een rubber ringetje in zit. Je kunt hem los halen (wat je zo 1 2 3 niet ziet.) Helaas werd het probleem hier niet minder door. Dit onderdeel wordt trouwens niet besproken in de handleiding (daar is Philips van op de hoogte). Slechte zaak wel...

Nogmaals gebeld en binnen 1 dag hadden we stomverbaasd een nieuwe melkunit.
En?
Hij werkt!
De schuimlaag is nog dikker als de eerste weken dat we het apparaat hadden.

Hopelijk blijft hij goed werken! Want dat blijft de vraag. Naar mijn idee is het materiaal van de melkunit van inferieure kwaliteit (gezien de versie die ik nu heb anders is).
Wat me opvalt is dat sommige onderdelen nu donker grijs zijn ipv wit plastic. Het lijkt mij dat er dus een mankement is aan sommige melkunits. Indien deze worden vervangen werkt het wellicht wel voor meer mensen.

Hans aangezien je bij Philips werkt, het is jammer dat veel mensen klagen over het apparaat, de Latte die ik nu drink is perfect nl. Als Philips wellicht in nieuwe lichtingen de goede melkunits aanlevert, is het euvel verholpen en is iedereen blij. Het is dus zeker niet altijd het probleem van schoonmaken. Al had Philips naar mijn mening mensen daar nog beter op moeten attenderen.

Tja het is een heel verhaal, maar wilde toch ook melden dat het is opgelost en toch wel een loofuiting naar Philips voor de zeer vriendelijke klantenservice.

Groetjes,
Stefanie

23
Het is inderdaad jammer, dat Philips zo weinig standaard informatie geeft over het oplossen van problemen.

Ik heb en splinternieuwe Senseo Latte. Opeens geeft het apparaat veel minder water dan voorheen.
De kleinste hoeveelheid geeft iets meer dan een vingerhoed warm water. De stand van de grootste kop samen met een dubbele hoeveelheid voor 2 personen vult net aan een kleine kop met water.
Alle varianten met melk (de linkerkant dus) werken wel goed.

Ik kan alleen gissen naar de oorzaak. Ik heb op een moment bij het zetten van een capucciono het apparaat uitgezet, omdat ik vergeten had een pad erin te doen. Misschien is dat het probleem. Maar als dat zo is, dan zou ik het vreemd vinden, als het apparaat door een zo'n actie van slag raakt.

Ik probeer er achter te komen hoe je de Senseo Latta kan resetten, zodat ie weer de goede hoeveelheid water geeft. Maar ik kan het antwoord daarop niet vinden.

Is er iemand, die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen bij de oplossing van het probleem?

27
Die is hier.... :D

@ ngein
Voor mij is het moeilijk in te schatten in hoe u de Senseo Latte schoonmaakt. Zoals al eerder vermeld, zou ik u willen aanraden om via de Philips Senseo page http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... =NL&slg=nl" onclick="window.open(this.href);return false; de filmpjes mbt het schoonmaken te bekijken.

Mocht u dit al doen, neemt u dan gerust contact met mij op en dan kan ik kijken wat ik verder voor u kan doen

28
Ik heb hier inmiddels ook contact over gehad met de leverancier, It's in Utrecht.
Ze hadden daar nog geen klacht van deze orde gehad. Mijn veronderstelling, dat ik het misschien zelf veroorzaakt zou kunnen hebben door een keer het apparaat voortijdig uit te zetten, deelde de meneer die ons hielp, niet. Want dit zou immers betekenen, dat alle Senseo's door een enkele stroomstoring van slag zouden raken.
Hij heeft het apparaat in de winkel getest en stond verbaasd over de minimale hoeveelheid water, dat eruit kwam.
Het apparaat moet terug naar de fabriek, maar ik hoef niet langer te wachten. Ik kreeg een nieuwe mee en kan vanavond dus weer van een lekkere koffie genieten. :D
Dit allemaal dankzij de deskundigheid en klantvriendelijke benadering door It's in Utrecht. En dat mag ook wel eens worden gezegd.

Dank ook aan degenen in dit forum, die mij probeerden te helpen.

29
ik maak mijn senseo app. bijna volgens filmpje schoon, na ieder gebruik ik 2 keer de clean knop en maak het slangetje voorzichtig schoon met een houten satepen, het melkreservoir haal ik één keer per week uit elkaar om helemaal te reinigen. Werkt perfect!
TIP:Ben vanaf september 2008 in het bezit van een senseo latte select en heb een geweldige tip om een perfecte schuimlaag te creëren op cappuccino of latte mac., gebruik in plaats van gewone melk Alpro Light Sojamelk en je zult versteld staan! De sojamelk zorgt ook voor een licht zoete smaak van de koffie zonder calorieën!
Martijn schreef:
HansC schreef:@ Martijn

We hebben op onze website ook een gedeelte aan Senseo Latte gewijd. Hierin vind men ook een filmpje waarin het schoonmaken stap voor stap wordt besproken.

Link website: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... =NL&slg=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Top! Het voordeel van het plaatsen van allerlei tips & tricks op plekken zoals hier is dat mensen die gaan Googlen een oplossing vinden alvorens ze gaan klagen. Met dergelijke filmpjes kun je mensen inderdaad een heel eind op weg helpen.

Zijn hier mensen die hun machine op de manier uit het filmpje reinigen? Wordt het probleem daarmee opgelost?

30
Wij hebben onze senseo latte nu welgeteld 3 dagen in gebruik, en wij krijgen al geen melk of schuim meer zoals het eerste gebruik. Wij hadden dezen gisteren nog een goeie schoonmaakbeurt gegeven zoals er in het filmpje vermeld is en dus ook de stoomdoorlaat geopend.
sindsdien werkt onze latte niet meer goed :( vreselijk vervelend want het was een cadeau voor mijn moeder.
wij zijn dus allesbehalve content! na 3 dagen is hij al stuk, en we weten niet waarom.
heeft iemand nog een tip voor ons?