Re: Krijg je lekkerdere koffie als je zelf brand?

41
Als ik de laptop aan heb plaats ik de foto's van de verschillende elementen.

@Frans:
Ik heb ook 2 gene met beide een 230v element naast elkaar gezet en tegelijk gestart. Beide apparaten gingen exact gelijk op, dus mijn ervaring is dat er GEEN verschil is tussen de machines met 230v element.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

42
bobbee schreef:Gaat nergens over, niks opvoeren, verbouwen of wat dan ook, geen praatjes over theorie en praktijk. Dat heb jij ervan gemaakt. Van het begin af aan hebben we het al over 220v vs 230v!!! Aan de buitenkant kun je niet zien wat wat voor element in je gene café zit. Ik kwam erachter omdat de gene café van erik veel sneller opwarmt doordat we onze ervaringen wbt profielen met elkaar vergeleken. Als eerste denk je dan dat de ventilator misschien niet goed werkt of het rooster verstopt etc...
Totdat ik hem een keer openmaakte en zag dat er een 230v element in mijn machine zat en bij de andere die ik toen had 220v. Die apparaten komen zo fabriek af!
Je weet de boel mooi te verdraaien of je volgt ons niet, maar we waren zo te zien al 10 stappen verder dan wat jij nu heel bijdehand bedacht hebt.
Ik verzin niets. Eric bezigde ik de woorden: opgevoerd en theorie en praktijk verschillen, toen ik hem vroeg hoe dat dan kan!
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

43
Ik heb het even terug gelezen maar ik kan niet vinden waar erik het er over heeft. hoor. Kan ik me ook niet voorstellen. Wel over "zie het als een een soort opgevoerde gene" maar dat is om uit te leggen dat een 220v element sneller warm is dan 230v element. En daar zijn we het allen over eens. Niet dat hij iets heeft verbouwd...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

44
bobbee schreef:Ik heb het even terug gelezen maar ik kan niet vinden waar erik het er over heeft. hoor. Kan ik me ook niet voorstellen. Wel over "zie het als een een soort opgevoerde gene" maar dat is om uit te leggen dat een 220v element sneller warm is dan 230v element. En daar zijn we het allen over eens. Niet dat hij iets heeft verbouwd...

Berichtdoor Erik82 » ma 28 apr 2014, 14:11

"De theorie ken ik ook wel ja maar in de praktijk blijkt er toch wel een behoorlijk verschil in te zitten terwijl dat volgens de theorie niet zou moeten kunnen. Probeer dat maar eens te verklaren."

En ik heb verklaard, waar jullie moeilijk over doen.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

45
Verklaring was (voor mij althans) allang duidelijk...Dat is nu toch wel duidelijk geworden?
Misschien dat het begin van de discussie onduidelijkheid heeft gegeven vandaar dat ik bijsprong. Laten we het er maar op houden dat we het met elkaar eens zijn, toch?

Re: gat in de ghronmd!

46
Mijn eerste post was als simpele uitleg voor dummies dat je hem opvoert door een 220V element te gebruiken (ofwel teveel spanning door het element dus meer vermogen). Daarop begon jij je hele relaas met gezeur dat ik ongelijk had en dat het niet zo was. Nu uiteindelijk zeg je dat ik in mijn allereerste post toch gelijk had en je hem inderdaad opvoert en dan ook nog beweren dat ik de theorie niet begrijp.

Pagina 2 in het midden toen dit hele gedoe begon was dit mijn eerste opmerking:
"De 220V-versie heeft een kortere tijd van 0-250C dan de 230V versie. Zie het als een soort opgevoerde Gene waarmee je sneller de eindtemperatuur kunt halen. Die Amerikanen halen onze profielen ook bij lange na niet met de 110V versies."

PS theorie snap ik wel maar door jou onduidelijke geneuzel zijn we op dit punt uitgekomen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: gat in de ghronmd!

47
Erik82 schreef: PS theorie snap ik wel maar door jou onduidelijke geneuzel zijn we op dit punt uitgekomen.
Haha, opvoeren en theorie met praktijk. Je maltraiteert een niet bestaand apparaat! Over onduidelijkheid gesproken.