Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

21
Dat ga ik zeker niet doen! Ik heb geen Senseo, ook nooit gehad 8-) .

Maar ik begrijp dat jij dus uit ervaring spreekt. Dan moet dat apparaat wel heel errug slechts zijn, dat je niet eens het verschil tussen oude meuk en verse koffie terug kunt proeven...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

23
Santa Clara schreef:Probeer eens een coffeeduck. Die kan je zelf vullen. FF versgebrande bonen malen en gaan met die banaan. Heb zelf geen senseo maar het zal altijd beter smaken dan die pads uit de supermarkt
Santa Clara schreef:Als ik dat zo hoor is die senseo nog slechter dan ik dacht. Als het apparaat zelfs uit die verse bonen niets fatsoenlijks in je kopje zet, is het wel erg triest.
Weet je wel waar het over gaat?
Jij had het toch over die Koffie-eend!

Een padjes apparaat en daar ga je verse koffie instoppen, hoe ga je dat doen?
De enige juiste manier zou zijn dat je een padje zelf zou kunnen produceren zoals de fabriek dat doet dus 8 gram koffie in een strakgespannen verpakking waar de koffie als het ware uitpuilt en niet een of ander halfslachtig China-product waar een marge van 1000% op wordt gehaald en die niets presteert oftewel niets waarmaakt van wat het beloofd te doen.

Die machines kunnen best iets maken/zetten waar het voor bedoeld is, een bakkie warm water met een smaakje, kijk als je daar geen moeite mee hebt is het een prima product.

Ik hoef het zowiezo niet, maar daar ging het niet over.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

25
Spironski schreef:Senseo werkt niet met van die geperste pads, maar met mijn of meer losjes gevulde pads. Die kan je prima nabootsen met zoiets als een koffieduck.

Je hebt gelijk, slechts een half barretje = een half smaakje :)

Vandaar dat die soort illy-pads niet goed gingen een dergelijke contraptie :o

Spironski schreef:Senseo werkt niet met van die geperste pads, maar met mijn of meer losjes gevulde pads. Die kan je prima nabootsen met zoiets als een koffieduck.
Hoe weet jij dat?
Heb je stiekem toch iets in de kast weggemoffeld staan, als er geen sivite is (grapje)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

26
Vroeger op het werk hadden we een Senseo. Ik zorgde er dan wel voor dat de koffie een beetje gelijkmatig verdeeld in dat zakje zat voordat de klep dicht ging. Sommige collega's mikten dat padje er gewoon scheef ongelijkmatig verdeeld in. Resultaat was dan nòg slechter, vond/dacht ik.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

27
@3aan schreef:
Santa Clara schreef:Probeer eens een coffeeduck. Die kan je zelf vullen. FF versgebrande bonen malen en gaan met die banaan. Heb zelf geen senseo maar het zal altijd beter smaken dan die pads uit de supermarkt
Santa Clara schreef:Als ik dat zo hoor is die senseo nog slechter dan ik dacht. Als het apparaat zelfs uit die verse bonen niets fatsoenlijks in je kopje zet, is het wel erg triest.
Weet je wel waar het over gaat?
Jij had het toch over die Koffie-eend!

Een padjes apparaat en daar ga je verse koffie instoppen, hoe ga je dat doen?
De enige juiste manier zou zijn dat je een padje zelf zou kunnen produceren zoals de fabriek dat doet dus 8 gram koffie in een strakgespannen verpakking waar de koffie als het ware uitpuilt en niet een of ander halfslachtig China-product waar een marge van 1000% op wordt gehaald en die niets presteert oftewel niets waarmaakt van wat het beloofd te doen.

Die machines kunnen best iets maken/zetten waar het voor bedoeld is, een bakkie warm water met een smaakje, kijk als je daar geen moeite mee hebt is het een prima product.

Ik hoef het zowiezo niet, maar daar ging het niet over.
Ik ben absoluut geen fan van senseo. Die coffeeduck kwam ik een keer tegen op internet. Past in de senseo en is navulbaar. Heb er zelf geen ervaring mee, maar dacht dat je een beter bakkie zou krijgen wanneer je verse bonen gebruikt. Blijkbaar maakt het dus niets uit.