Spironski schreef:Op de schijf van Bobbee zie ik in elk geval wel om de 4 groeven een extra groefje.
Ik zie geen "extra" groef alleen een iets anders van stand zijnde groef, de zgn happer die de boon breekt alvorens verder te malen, bij kleinere schijven ziet dat er allemaal wat grover uit, omdat daar minder ruimte op is en toch de werking moet hebben.
"Spiro" Dat is lekker handig dat afsplitsen en dan de bijbehorende plaatjes niet mee kopiëren.
bobbee schreef:De sm 95 en 96 draaien op 1350 rpm. De molen, sm97, die ik heb draait idd op 880 rpm daarom ben ik ook zo blij dat ik deze heb en niet de oudere versie.
bobbee schreef:Dit is wat ik erin heb zitten:
(foto's even snel met de telefoon gemaakt)
Dat zijn dus inderdaad de sm95 schijven.
CarpSafari schreef:Ik heb t een keer of 4 gelezen, maar de logica van e.e.a ontbreekt nog steeds, want waarom dan de SM97 toch weer met 880 RPM.
Dat andere types schijven veel uitmaken, mag bekend zijn.
Het viel me wel op de het platte buitenrandje van de maalschijf breder is als bij de SM95, wellicht dat dit het verschil maakt.
Zowel de SM95, SM96 als de SM97 hebben een 350 Watt motor.
Het model SM95 heeft La San Marco 25 jaar geproduceerd, zonder veel wezenlijke veranderingen.
Zo werden de titanium schijven, zoals die op mijn Faema MD2000 zitten, ook als superieur voorgesteld en is dat ook tijdelijk een hype geweest. Hoor je nu niet zoveel meer over.
PS op deze titanium schijven loopt het maalpad door tot de rand van de schijf, bij de SM96 zit er aan het einde een afgeplat deel. Ik maak daar tzt wel een detailfoto van.
Wat is het effect van een dimmer op die maler?
Dan zal de RPM ook wel dalen, maar ik vrees dat de kracht van de motor dan ook word verlaagd?
Ik hoop alleen dat het allemaal nog wat overzichtelijk blijft, je had toch de titel van het initiële epistel aan kunnen passen?