Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

21
Wellicht wat laat maar ben pas lid van het forum. Ik had een gaggia classic espesso machine en isomac maccinno maler. Die maler is echt een verschrikking. Ring voor de maling af te stellen gaat uiterst stroef en bij mij was hij al snel vastgelopen na 2 of 3 maanden in gebruik.

Toen heb ik een Baratza Encore gekocht voor 129 euro. Prima ding. Op standje 5 of 6 stond hij voor de espresso. En je kan hem ook afstellen voor eventueel fijner.

Deze goedkope maler de encore is beter dan de isomac, stiller, handiger schoon te maken en uit elkaar te halen. Gewoon een top ding. Later voor filter koffie gebruikt. Hema High grown sweet en mild ermee gemalen echt lekkerste filter koffie ooit!. Ik weet niet waarom maar met de Isomac was ik altijd ureen aan het klooien om die maling goed te krijgen en met Baratza altijd twee keer proberen en het was goed.

Van Baratza zijn er ook nog iets duurdere versies met betere maalschijven. Baratza virtuoso.

Baratza is de fabrikant van o.a. Mahlkoning. Mahlkoning vario is geloof ik bijna hetzelfde als een duurder type van Baratza.

Ik ben wer van espresso afgestapt nu en doe aleen filter of Moka nog vind ik leuker dan een dure espresso machine.

Er zijn nog meer merken op de markt maar als je een instap Mahlkoning wil ga dan voor Baratza Encore of Baratza Virtuoso. Baratza Virtuoso Preciso is rond de 300 euro en dan heb je 400 instellingen ipv 40.

22
Marcus schreef: Baratza is de fabrikant van o.a. Mahlkoning.
Niet helemaal. :)
De Vario is een samenwerking tussen mahlkonig en baratza, waarbij mahlkonig de schijven levert en baratza de behuizing.
De overige, meer professionele malers bouwt mahlkonig gewoon zelf.

Ook is door die maalschijven het karakter van de vario heel anders dan z'n baratza broertjes. De vario heeft platte schijven itt tot de baratza's die konische hebben.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

23
Ik was deze ook in een andere link hier op het forum tegengekomen (dacht ik), maar die kan ik niet meer terugvinden.
Hoedanook; hier een andere aanbieder:
http://www.ggmgastro.com/cafeteria-eisc ... -270w.html
Een nieuwe molen met 60mm platte schijven, rebadge van een cunill tranquilo als ik me niet vergis.
Volgens mij zo dan een heel aardige molen voor €160?

Voor €185 een RVS behuizing:
http://www.ggmgastro.com/cafeteria-eisc ... -275w.html

*edit*
prijzen zijn ex-btw zie ik..., dan nog! :D
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

25
Ik had het over deze:
http://www.kookwinkel.nl/webshop/251-is ... sglans.asp

En er staan geen reviews bij omdat ze die niet plaatsen als het negatief is. Ik heb namelijk een review geschreven en die hebben ze gewoon niet geplaatst (en wie weet hoeveel andere reviews ze niet hebben geplaatst??). Oldenhof zijn gewoon een stelletje arrogante kwasten. Ze verkopen me wel een dure bonen die echt zwaar ovewr de datum waren en een machine die gewoon bagger kwaliteit is (Baratza Encore geeft deze isomac echt klop aan alle kanten en nog in het kwadraat ook, en vooral in gebruiks gemak.

Met de isomac heb je een dure technische opleiding nodig om hem uit elkaar te halen. De baratza is zo simpel uit elkaar te halen en schoon te maken en staat uitgelegd in het boekje, en iedereen kan het zo simpel is het, al heb je alleen de lagere school afgemaakt dan kan je het nog.

Ik zou nooit meer isomac kopen in elk geval. Speelt nog mee dat ik zeer goede ervaringen heb met filter koffie met Baratza.

26
Op ebay kan je barazza erg goedkoop krijgen. Volgens mij wel tot 100 euro goedkoper dan in nederland (bijvoorbeeld baratza Vario Preciso, zelf ff zoeken als je me niet gelooft).

De enige reden dat ik Baratza noem is omdat ik daar goede ervaringen mee heb, zowel met espresso als met filter koffie (en dat was de barazza encore cheapskate maler).

27
Als ik een baratza vario opzoek op ebay, kost die minimaal $449 + $81,55 verzendkosten.
Inclusief btw en invoerrechten wordt dat dan ca. €500.

Niet echt goedkoper dan in NL toch? :?

Bij het koffiewarenhuis is hij €399

28
Marcus schreef:Ik denk dat dat een fout is in de prijs. Zit een dozer in en 1 kilo bonen reservoir en voor 159 euro.
Dat lijkt me vrij sterk dat dat klopt.
Via Amazon.de is de prijs vergelijkbaar (wel incl. Btw):
http://www.amazon.de/gp/aw/d/B00BECOPOU ... SY165_QL70

Lijkt dan toch wel te kloppen. :)

29
op zich zijn die isomac malertjes helemaal niet zo slecht. schijven zijn goed. kwaliteit maalsel is prima. simpele behuizing en vele herrie dat wel. normaal gaan ze jaren mee! denk dat je pech hebt gehad.

baratza zit wat mij betreft minder degelijk in elkaar. ik heb de preciso gehad. de kwaliteit van het maalsel is uitmuntend. maar het zit allemaal heel fragiel in elkaar. ja je kunt het als een bouwpakketje uit elkaar halen, maar allemaal simpele plastic onderdelen. op HB lees je toch wel heel veel horror verhalen. ik vind dat jammer want die schijven zijn echt top. vind het soms wel jammer dat ik de mijne verkocht heb ;)

met de encore heb ik nog niet gespeeld.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs