Spironski schreef:Als ik het goed begrijp heb je dan dus op enkele vragen wel antwoord gekregen (maler, espresso-apparaat), maar niet op welke boontjes je zou moeten gebruiken?
Niettemin blijft je ervaring iets waarmee we wat zouden kunnen doen. Hoe ver gaat de welwillendheid van het meer ervaren lid voor de beginneling?
Wat je beschrijft in de laatste zin is al veel om te doen (geweest) daar zijn de meer "ervaren leden" het steeds meer met elkaar eens dat de onbenulligheid van sommige nieuwkomers weleens flink de deur dichttrekt wat bereidwilligheid aangaat, hoe je je antwoord ook formuleert; het is nooit goed.
Die Nieuwelingen hebben vaak al een mening gevormd en als het antwoord wat gegeven wordt niet strookt met datgene wat ze voor ogen hebben worden we als nukkige ouwe zeikerds (Nerds etc) bestempeld die niks willen delen, ook is het vaak (lees veelal) dat de antwoorden op die vragen al vele malen gegeven zijn en waarom kan ik die antwoorden wel op een forum terugvinden en een Nieuweling niet?
Die vraag is simpel te beantwoorden, de zoekfunctie is niet echt een makkelijk gegeven, je moet precies aangeven wat je zoekt, het is geen "Google zoekmachine" die vaak aan een half woord al genoeg heeft, vaak krijg je ook de melding dat er teveel hits zijn en dan wordt er geen antwoord gegeven en dan moet je de vraag anders gaan stellen en dat kan frustrerend zijn/werken.
Pkfotografie schreef:Ik ben nu een paar maanden aan het spelen met boontjes, en aan het inlezen op het forum.
Ben nu begonnen met branden, dus heb een poging gedaan om te kijken hoe te branden en welke temp en hoelang. Kom nog niet veel verder als dat je die brand profielen kan vinden op internet.
En er is een profiel van een user van dit forum wat veel gebruikt word . Alleen ga ik daar denk ik alleen achter komen als ik hem ga mailen. Want kan het profiel niet echt vinden.
Over dat profiel van Erik82 is al wat geschreven, let wel op dat dit beslist niet zaligmakend is het is namelijk alleen een vingerwijzing omdat je bijna elke boon anders moet benaderen en je ook de vraag moet stellen wat wil ik bereiken met deze boon?!
Pkfotografie schreef:
Normale logica zou dan zijn, open een topic, en stel de vraag.
Of gebruik de zoekfunctie op de juiste manier !!
Persoonlijk heb ik al vaker gesproken hoe ik brand en als je FransG bekijkt wat die allemaal al voor branderijen heeft getoond en brandprofielen van anderen zijn eigenlijk helemaal niet zo interessant, het is echt in het begin proberen en juist; Proberen en leren luisteren naar je machine en branding, gebruik al je zintuigen, dus neus, oren en ogen, brandprofielen lijken een uitkomst te zijn, maar als je deze volgt kan dat juist nog meer frustratie geven omdat het op die manier niet lukt, als je als voorbeeld 10 Gene's vergelijkt dan hebben ze met dezelfde boon allemaal een ander profiel, deels ligt het aan de lagering van de Ruwe bonen, deels aan de andere interpretatie van instellingen en deels aan ervaring.
Ik hoop dat de zinspeling van Carp over de Malabar boon ging en niet over de persoon.
En een Groot ding waar hier weleens makkelijk overheen wordt gestapt is; we zitten hier voor ons plezier en niet als onuitputtelijke vraagbaak/orakel, waar je even je vraag neerpent en een direct antwoord krijgt/verwacht, sommigen zijn zelfs beledigd als ze niet binnen een uurtje of zo antwoord hebben gekregen en beginnen al te roepen; Niemand ??
Er wordt wel gesproken over de "Oude garde" deze zgn groep, wil liever niet zo bestempeld worden dit zijn immers ook gewoon leden die hier voor hun plezier zitten/staan/aanwezig zijn.
Het is ook zo makkelijk als je bepaalde mensen als groep bestempeld, dan is die Zwarte Piet nog makkelijker uit te delen.
Wat me dan ook nog weleens tegen de Borst stuit is dat als een "nukkige gebruiker" een verkeerd antwoord geeft die als zeikerd of weet ik al niet wat mag worden bestempeld door een Nieuweling oid en dat heeft die dan maar te accepteren en als die Zeikerd een Nurkse Nieuweling een naampje geeft wordt die steevast op z'n vingers gemept.
Groet@3aan
Hou alsjeblieft op over een Audioforum, daar zitten de echte zeikerds en Nerds, moet je maar eens een vraag stellen over kabels, btw je hebt ook Audioforums die heel erg met zelf maken bezig zijn, die zijn heel anders en vaak behulpzaam o.a. met de opmerking; Zoekfunctie