Wimula schreef:Erik82 schreef:Je betaald alleen meer voor de naam, design en eventueel nog de duurzaamheid......
Nee! Je betaalT alleen voor de naam enz.......

Zin, onzin, bullshit. Niet relevant punt is duidelijk.
Dan nog maar een nuttige bijdrage aan het topic na al deze onzin

.
Italiaans of niet maakt niet uit. Over het algemeen is Duits spul degelijker en kun je dit van Italiaans spul vaak minder zeggen maar ook weer niet altijd. Qua kwaliteit van de koffie zal het weinig uitmaken. Veel merken volautomaten maken gebruik van dezelfde onderdelen en is het voornaamste verschil het design en de naam.
Belangrijkste is dat de machine makkelijk uit elkaar te halen is voor goed onderhoud en reiniging want daarmee behaal je de grootste winst in smaak. Volgens mij staan in het volautomaten-subforum wat topic over minder betrouwbare machines die je dus niet moet hebben. Verder zal het een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn.
Helaas kan ik je hier niet verder mee helpen omdat ik me hier nooit in heb verdiept. Enige tip die ik je kan geven is dat je nooit moet geloven wat ze je bij bijvoorbeeld de Mediamarkt of Koffiediscounter vertellen. Gewoon wat echte onafhankelijke tests op internet zoeken want die verkopers lullen alleen maar, maar hebben er geen verstand van.
(En foor onse taalievhebberz nog mar wat om ofer te seuren

)
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60