Re: Anfim super camaino on demand

21
Als je 50.000 maalbeurten deelt door porties van 7 gram kom je op zo'n 350 kg. Normale schijven zouden ergens tussen de 300-600 kg mee moeten gaan. Waarschijnlijk kan je door de titanium coating van jouw schijven nog wel even mee.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

24
Mooie aankoop. Veel plezier ermee.

Volgens Anfim gaan de normale maalschijven 100.000 malingen mee. De titaniumschijven zelfs 400.000 malingen. Je kunt waarschijnlijk dus nog een paar jaartjes vooruit.

Als het goed is geeft de molen zelf aan wanneer de maalschijven vervangen moeten worden. Dit zou je kunnen navragen bij ESW (die hoogstwaarschijnlijk de molen aan Screaming Beans geleverd heeft).
Bezzera Strega, Ceado E37S & een Nivona voor het gemak

25
Dat komt dus aardig overeen met wat ik berekende. Nu heb ik wel mijn twijfels bij die fabrieksopgaves, maar zelfs als je die door twee deelt kan je gelukkig dus nog jaren verder met deze schijven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder