Re: Datumprikker voor meeting in Groningen!

31
Misschien moet je haar vertellen dat Spironski tot z'n 24-ste ook niet van koffie hield? :mrgreen:

Veel mensen houden - terecht- niet van slecht gezette koffie, maar misschien wel van een goed gezette?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

32
Dat zou je bijna denken hè? :oops:

Ik bedoelde er mee dat iemand niet open zou kunnen staan om goede, lekkere koffie te proeven, louter vanwege negatieve ervaringen uit het verleden. Dan wordt: "het koffie=vies", terwijl dat, zoals we weten, niet altijd zo hoeft te zijn.

Ik heb zelf die ervaring (met koffie, maar ook met sherry of whisky b.v.) dat je soms een vooroordeel kan weg nemen, alleen maar door even aandacht te vragen en iets goeds te laten proeven, in plaats van de gebruikelijke meuk. Je ziet dan soms dat mensen opeens wel open staan voor het product, opnieuw gaan proeven en iets moois kunnen ontdekken.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

33
Mijn vrouw drinkt ook geen koffie omdat ze het niet lekker vindt. Ze vindt het heerlijk ruiken en baalt vaak dat ze het niet lekker vindt. Mensen die bij mij koffie drinken spreken haar er ook altijd op aan: Hè!? Lust je geen koffie, wat zonde!
Ik probeer het weleens met een lekkere naar chocolade smakende cappuccino. Schat, deze moet je eens proeven! Echt lekkere pure romige chocolade smaak, maar nee, ik krijg haar niet om. :grin: smaken verschillen. Jammer voor haar! :mrgreen:
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

34
De Rocket kan ik komende woensdag ophalen bij Kafko, dus ruim op tijd binnen voor de meeting.

Gezien het aantal mensen denk ik dat ik het bij mij thuis ga doen, wel zo gezellig en met een 6 mensen kan dat ook prima :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

35
Hey Mannen (en mogelijke vrouwen),

De 18e is volgende week zaterdag alweer en wat mij betreft kan het wel bij mij thuis. Ik woon niet fancy, maar er is genoeg ruimte om dit groepje te huisvesten. Op kantoor was ook prima mogelijk, maar gezien we met een compact groepje zijn is thuis wel zo makkelijk.

Het adres is de Aquamarijnstraat 353, Groningen. Parkeergelegenheid is er genoeg.

Wat mij betreft beginnen we rond 13:30. Dan kunnen we gedurende de middag met wat hapjes van espresso's genieten en goede gesprekken over de ultieme extractie hebben :P

37
@3aan schreef:Er zijn ook mensen van ver weg.

Als je dan pas om 13:30 begint, hoe laat zullen die dan weer op huis aan kunnen gaan?

In elk geval veel te laat voor het avondeten!

Vind het zo wie zo veel te ver, weinig centraal.
Ze mogen ook eerder komen als ze het fijn vinden :).

Vanaf 12:00 mag van mij ook, even mee lunchen is geen probleem :)

38
Groningen is een leuke levendige stad vol eetcafé's en het nachtleven gaat tot de volgende ochtend door! ;) .

Voor mij in elk geval nog geen koffie om 12.00 uur. ik kom wel rond een uur of 14.00 uur

39
Komende zaterdag is het al zover :).

Ik heb deze laten branden op de 9e:
http://www.koffiestation.nl/product/col ... s-colinas/

En heb deze gisteren besteld op fascino en zal vermoedelijk afgelopen maandag (13e) gebrand zijn:
http://www.fascino-coffee.com/koffiebon ... a-lampocoy

De guatemala heb ik vaker en vind ik een lekkere allround espresso opleveren.
De Colombia van de lokale brander hier werd me door hun aangeraden als erg goed gelukt, maar heb ik dus zelf nog niet gehad. Heb er ook maar 250gram van, dus ik laat die mooi dicht tot zaterdag. Dan is die 9 dagen oud, moet nog wel kunnen :).

En ik heb gisteren een Compak K8 gekocht, met 83mm maalschijven. Hopelijk wordt hij bezorgd voor zaterdag, maar het is een ouder 2e handsje dus de schijven zijn af en de machine moet eerst wat liefde krijgen voordat hij echt ingezet kan worden. Dus verwacht niet teveel van die machine komende zaterdag, maar hij zou al wel binnen moeten zijn dan. Het 2e handsje was goed betaalbaar en ik wil er even mee spelen en kijken en vergelijken ook wel met de K6.