Re: Datumprikker voor meeting in Groningen!

52
Schijven zijn nog scherp, dus die zijn in orde. De hopper gaat als goed is passen, dus op schoonmaken na heb ik ook compleet en werkend voor dat bedrag.
Dat is niet het koopje van de maand, maar ook niet een prijs waar je ze elke dag voor kan kopen.
80mm schijf-machines zijn gewoon niet zo heel veel in aanbod. En dan is het vraag-aanbod.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

53
Ik heb geen before foto toen die nog echt vies was, ik ben pas foto's gaan maken toen ik met de stofzuiger en schraper zoveel mogelijk had verwijderd. Dit is dus nadat het grove peuteren gebeurd is en het nu verder schoon gemaakt moet worden na uit elkaar halen:

Afbeelding

Afbeelding

Bovenstaande is dus nadat het dikste al weg gehaald is.

Maar, na 6 uren is die wel echt weer schoon:

Afbeelding

En de buitenkant als die klaar is (alleen zonder hopper, die ligt thuis en dit was op kantoor vandaag gedaan)

Afbeelding

De machine is in redelijke staat qua uiterlijk, alleen het chrome/metaal van de doser is aangetast en dat krijg je niet meer mooi. Tenzij je het gaat schuren en opnieuw laat coaten. Mocht de maler nu super bevallen, dan doe ik dat misschien wel.

54
Zo, daar heb je wel werk in gestoken! Maar het heeft zich ook uitbetaald. Ik zie trouwens een ongewoon fijne vertanding op de schijven, klopt dat?

En heb je er al een koffie mee gezet?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

55
Ja vanavond pas laat thuis en net kunnen testen. En momenteel baal ik behoorlijk...er komt alleen grof maalsel uit, zelfs als de schijven hoorbaar elkaar raken. Scheef gemonteerd zou je dan denken, maar ik heb het geheel ontzettend goed schoongemaakt en daarna in elkaar gezet. Sprake van rotzooi onder de schijven Lan ik me niet voorstellen. Botte schijven veroorzaken ook geen grof maalsel neem ik aan?

Tenzij ik de schijven echt laat schuiven over elkaar heen krijg ik maximaal filterkoffie maling. Maar wel redelijk gelijkmatige maling, geen grove en fijne stukken door elkaar

56
lmg475 schreef:Dat is inderdaad balen, zoveel werk ingestoken en zo mooi proper gekregen. Heb je de onderste maalschijf er ook uit gehad?
Heb hem uiteraard echt geheel uit elkaar gehaald, ook de bronzen schijfdrager eronder etc. Alles schoon gemaakt.
Op de een of andere manier staan de schijven scheef tegen over elkaar. Want ze slijten aan maar draai je met de hand dan zitten ze weer een stukje vrij en dan slijten ze weer. Kortom de verklaring waarom het maalsel zo grof is heb ik nu. Heb vanacht net de machine weer uit elkaar gehaald, gecheckt op rotzooi onder de schijven die het scheef kunnen duwen maar squicky clean. Dus ofwel de maal schijven zijn op een of andere manier scheef, of de as zit scheef. Ik heb het wel gehad met deze machine. Morgen bel ik de verkoper en ga hem retour sturen. Krijgt de kerel hem nog geheel schoongemaakt terug ook.

De compak K8 maalt wel raaaaazendsnel, eigenlijk lomp snel zelfs. Maar dat zal ook komen door de grove maling

57
Tja da's lullig, heb je d'r zoveel tijd in gestoken.... Vraag me toch af of het ook niet aan de maalschijven ligt... Kijk deze zien er heel anders uit: https://www.vanpommeren.nl/onderdelen-k ... -plat.html

Edit: hmmm, hier staan dan toch weer dezelfde: http://www.compak.es/en/k8-silenzio-2.php

Edit: plaatje van van Pommeren is slechts ter indicatie, en zijn niet de echte K8 schijven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

59
bobbee schreef:Dat is balen!
Ik kwam gisteren een mooie maler met 63mm conische schijven tegen. vraagprijs 250 euro (waar nog wat af moet vind ik). Ik zal de link hier niet posten voor het geval het wat voor je is?
De Faema MC90 bedoel je, ja die had ik ook al gezien. Maar de verkoper is een handelaartje die mijn god niet eens wilde vertellen of de machine uberhaupt aanging. Dat moest ik zelf maar bekijken als ik hem kwam ophalen.

Ik denk dat ik gewoon mijn best ga doen om deze K8 bij de verkoper terug te krijgen, hij stinkt er maar in. En dan houd ik het mooi bij mijn K6 voorlopig.