Re: mahlkoning k30 es

11
2 jaar oud en de schijven reeds vervangen? Wat voor omgeving heeft de machine in die 2 jaar gestaan? Horeca zaak neem ik aan als de schijven al aan vervanging toe waren?
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

13
tom schreef:Neen es wordt tot de dag van vandaag verkocht. de mijne is bijna 2 jaar oud. Vario's zjn alleen iets secuurder af te stellen.
tom schreef:De schijven zijn pas vervangen .
tom schreef:De es kost bij Schuilenburg in Dendermonde, de invoerder voor belgie, 1750 euro zonder btw
Geeft weinig antwoorden op onderstaande. :( :?
@3aan schreef:Hallo Tom, dit is een wat ouder model neem ik aan,
tegenwoordig worden toch alleen de Vario modellen geleverd?

Heeft deze de nieuwe of het oude model maalkamer, m.a.w. heeft hij een messing ring boven de bovenste maler, dat is gemakkelijk te fotograferen als je de ronde deksel afneemt, de schroefdraad van de oudere maalkamers willen nog weleens (lees te vaak) de pijp aan Maarten geven en dat kost je dus 300 euro, de toestand van de schijven, wanneer zijn deze vervangen?
Setje originele schijven zit tegen de 150 euro.

Je zal ons van wat meer informatie moeten voorzien, het is allemaal te summier, dus gaarne foto's en info, etc.

Bouwjaar en maand?
Aantal malingen enkel?
Aantal malingen dubbel?
Wanneer voor het laatst de schijven vervangen?

Algehele toestand van de molen door middel van Foto's.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

14
De schijven van Mahlkonig gaan ontzettend lang mee. Zeker 3 keer zo lang als normale platte schijven. Dat zou een paar honderd kilo bonen in 2 jaar betekenen. De gegeven antwoorden zijn maar ontzettend vaag en als je 2000 euro voor een ES hebt betaald ben je flink afgezet.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

16
De prijzen die men in België durft te vragen zijn veel te hoog in vergelijking met Nederland. Ik ga daarom altijd eerst na, wat de beste prijs in Nederland is. Via internet is het erg makkelijk tegenwoordig, en met een beetje verstand, ook veilig. Ook is Nederland niet zo ver weg, dus met auto voor een goede deal ook altijd nog een mogelijkheid.
Rocket Cellini premium V2, Macap M4 D , Gene Cafe, Hario ceramic slim,
Rok Presso.