Mahlkönig Vario Home - v1 of toch een v2 nieuw

1
Soms komt er een Mahlkönig Vario Home v1 langs op MP. Ik begrijp dat deze wat "ontwerp"foutjes heeft. Wie weet welke dit zijn en zijn deze makkelijk te herkennen?

Wie weet of de verbeteringen ook al zijn toegepast in de v1 en vanaf wanneer.

Zijn deze "upgrades" eventueel ook zelf toe te passen? Van een beetje knutselen ben ik niet vies. Of is het raadzaam om gewoon nieuw een v2 te kopen?

Alvast dank voor de input.
ECM Cellini - Mahlkonig Vario

Re: Mahlkönig Vario Home - v1 of toch een v2 nieuw

2
Een versie 1 zou ik niet aan beginnen. De ontwerpfoutjes zorgen voor onnodig hoge slijtage. Aangezien de V1 al redelijk op leeftijd is ga je daar dus geheid problemen mee krijgen.

Het is beter om een V2 te kopen. Als het goed is wordt de portafilterhouder nu ook in metaal geleverd net als de Forté in plaats van plastic.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Mahlkönig Vario Home - v1 of toch een v2 nieuw

7
Met de standaard schijven is hij inderdaad goed voor espresso en inderdaad bijna op het niveau van een SJ qua maalsel maar matig voor slowcoffee. Met de stalen ditting schijven is hij geweldig voor slowcoffee maar niet meer echt geschikt voor espresso.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60