De Lido dan...
Ik kan er echt niet bij dat niet één groot merk een kwaliteitsmaler wil/kan maken voor een niet-espresso...
Re: Waar (best) een maler kopen in Belgie?
22Als je voor de Lido 2 gaat koop hem dan bij Coffeehit in Engeland (140 pond). Als je er nog 35 pond bij weet te zoeken aan leuke spullen is verzenden gratis. Ze hebben bij Coffeehit veel leuke spullen bij verder bijna alleen in Amerika te krijgen zijn.
Bij OE is hij $175 + $60 verzendkosten. Als je dan nog de BTW en invoerbelasting mee gaat rekenen ben je duurder uit dan bij Coffeehit. Zo heb ik het tenminste gedaan. Als je geen naheffing krijgt ben je bijna even duur uit.
De Tote bag is ook handig te bestellen als je hem ook mee op reis wilt nemen.
Bij OE is hij $175 + $60 verzendkosten. Als je dan nog de BTW en invoerbelasting mee gaat rekenen ben je duurder uit dan bij Coffeehit. Zo heb ik het tenminste gedaan. Als je geen naheffing krijgt ben je bijna even duur uit.
De Tote bag is ook handig te bestellen als je hem ook mee op reis wilt nemen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
23Ik ben nog eens door het forum gelopen.
Dus samengevat:
Handgemalen:
- De Lido2
Electrisch:
- De Baratza Virtuoso (betere schijven dan Encore)
- Baratza/Mahlkonig Vario met de metalen schijven
Duurzaam is vooral dat laatste model al heb ik daar niemand echt jaren op zien plakken voorlopig.
Dus samengevat:
Handgemalen:
- De Lido2
Electrisch:
- De Baratza Virtuoso (betere schijven dan Encore)
- Baratza/Mahlkonig Vario met de metalen schijven
Duurzaam is vooral dat laatste model al heb ik daar niemand echt jaren op zien plakken voorlopig.
24Liever de baratza virtuoso preciso ipv de virtuoso.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
25Het zou niet zijn om espresso te malen.bobbee schreef:Liever de baratza virtuoso preciso ipv de virtuoso.
Dan volstaat de Virtuoso, niet?
De schijven zijn identiek.
Of zie je een ander voordeel in die context?