Re: Rocket V3

11
Bij mij maakte het veel uit toen ik dempertjes onder de pootjes van de machine legde. De plaat waarop mijn machine staat versterkte-, en gaf de trilling van de machine nogal door. Kan me even niet meer herinneren wat onder jouw machine zit, gewoon aanrecht?.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
Spironski schreef:Bij mij maakte het veel uit toen ik dempertjes onder de pootjes van de machine legde. De plaat waarop mijn machine staat versterkte-, en gaf de trilling van de machine nogal door. Kan me even niet meer herinneren wat onder jouw machine zit, gewoon aanrecht?.
Ja is gewoon een houten aanrechtblad. Maar ik kan hem wel even op filtjes zetten, die je normaal onder stoelpoten plaatst. Kan sowieso geen kwaad :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

13
Ik kreeg mijn Cellini een stuk stiller door antie dreunplaatjes aan de binnenzijden van de omkapping te kleven.
Dat waren bitumen plaatjes, die je kan kopen bij een automaterialenhandel. Die plaats dempen het geluid niet maar wel de resonantie. Het lawaai komt m.i. vooral door de trillingen die door de pomp op andere delen van de machine worden overgebracht. Daarom werkt de Membraandemper ook goed.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

14
kilo schreef:Ik kreeg mijn Cellini een stuk stiller door antie dreunplaatjes aan de binnenzijden van de omkapping te kleven.
Dat waren bitumen plaatjes, die je kan kopen bij een automaterialenhandel. Die plaats dempen het geluid niet maar wel de resonantie. Het lawaai komt m.i. vooral door de trillingen die door de pomp op andere delen van de machine worden overgebracht. Daarom werkt de Membraandemper ook goed.
De Membraandemper zal ik eens voorstellen aan Kafko of hij dat een aanrader vind. Lawaai en het gebrek er aan is natuurlijk een luxe en geen prioriteit, maar ik merk dat ik het wel storend ervaar als die zo zit te brommen die pomp. En heb ook al de stilste maler gekocht die ik kon vinden, dus vind geluid wel belangrijk.

15
Ik wil de druk in de Rocket even iets omhoog gooien, hij komt nu maar tot 8 bar namelijk. Dat was altijd 9 bar, maar Peter had er wat mee lopen spelen en vergeten terug te zetten geloof ik, want sinds ik bij hem geweest was is de druk iets lager. Geen probleem, ik vind het wel leuk om hem open te schroeven en zelf weer terug te zetten op de juiste druk.
Maar weet even niet helemaal zo goed waar ik het aanpas.

Is het dit zwarte kastje met de schroef bovenop?
Afbeelding

Die lijkt namelijk vrij kort achter het vibratiepompje te hangen en ik kan me zo voorstellen dat het pompje altijd een bepaalde druk geeft en dit dinkie de overtollige druk gewoon afvoert terug het waterreservoir in bijv?

Kon ook niet echt een ander apparaat vinden wat het mogelijk kan zijn :)

Re:

17
@3aan schreef:Lolbroek!
Dat is de afdekking van de stekker naar je magneetklep! ;-)
BTW die 8 bar is helemaal niet verkeerd voor de smaak.
Maar waar kan ik het dan wel instellen? Ik probeer het water te volgen nadat het uit de vibratiepomp komt. Want op de pomp zelf vind ik ook geen instelschroef. Moet ik even meer foto's maken van de binnenkant dat iemand het aan kan wijzen?

18
Ik ben er uit :). Zat onder de watertank :). Peter heeft me even op weg geholpen via de telefoon. Perfecte service as always!