Bluecold schreef:Waarom raad je mensen die budgetbonen aan? Is leuk dat het vers is, maar daar is ook alles mee gezegd. Vers branden is inherent duurder, dan kun je wel extra gaan besparen op de bonen zodat je er een 'vers' stickertje op kan plakken, maar bij die budgetbonen zijn ze daar gewoon in doorgeslagen.
Als je wil besparen, voor ~15 euro (ex. verzends) de kilo kun je ook Lavazza Super Crema vinden, en dat is gewoon lekker spul.
De budget bonen opper ik om aan te tonen dat die al beter zijn dan wat ze nu gebruikt en met die bonen kun je ook mooi experimenteren met maalgraad etc. en om alles een beetje onder de knie te krijgen. Zo staat het er ook, lees maar terug! Daarnaast, ze kan in heel Nederland een single origin bestellen als ze dat wilt, niemand die haar tegenhoudt maar waarschijnlijk liggen er nu Lidl bonen of iets in die trant bij hun thuis dus die budgetbonen zullen voor nu prima voldoen en wordt ze niet afgeschrikt door duurdere bonen.
De lavazza bonen ken ik niet, wel ooit zien liggen maar nooit gedronken. Als jij zegt dat die lekker zijn zal dat wel zo zijn...Ik kan me er niks bij voorstellen en dat gaat daarom ook niet gebeuren.
Heb jij de budget bonen van fascino wel gedronken? Dan kun je ze mooi vergelijken. Ik heel lang geleden, schat zo'n 2 jaar of meer. Was voor toen een prima blend om het hele espresso gebeuren mee te leren kennen en ik werd niet afgeschrikt door dure bonen waarvan ik 500 gram had weggemalen om de doorloop goed te krijgen. De rest kwam later.