Re: Dalla Corte mini tuning

11
bobbee schreef:De bonen van de groene boon zijn altijd geweldig en ik baal dat ze gestopt zijn. Ik heb dat pakket ook gekocht toen. Maar je brand dus zelf, waar denk je dat het "probleem" dan zit? Je mag 3x raden :grin: :-P
Je schijnt er veel plezier in te hebben mij af te zeiken al de derde keer.

Dalla Corte mini tuning

12
Ik zeik je niet af! Ik heb het over wat het probleem kan zijn! Er zijn zoveel factoren waarom er geen lekkere espresso uit de DC komt, zeker als je zelf brand. Al die variabelen kunnen een hoop verpesten, branden is niet zomaar even wat bonen erin, branden en klaar. Ik heb zelf vorige week nog wat bonen verpest, zeer slecht gebrand. Te snel. waardoor waarschijnlijk alle suikers zijn verbrand dus ontzettend smerige espresso. Die gaan zo de prullenbak. 2 x 250 gr groenen bonen weg...

Kom op, ik wil je echt niet afzeiken. Dat van dat 3x raden vond ik wel grappig maar ja, om mijn eigen grapjes lachen is nooit leuk....

In ieder geval hoop ik dat het goed komt met zo'n prachtige machine als de DC!

Re: Dalla Corte mini tuning

14
Begrijp dat je baalt van dat geluid en de matige koffie...

Maar dat is nogal een uitspraak over Peter! Kennelijk zit je wat dwars. Mijn vertrouwen heeft hij voor de volle 100% en meer. Hij is niet de man om je te laten zitten. Dat is zijn eer te na. Integendeel. Heb begrepen dat Peter de Goede je juist al een paar keer aangeboden heeft om te helpen. Overigens kan ik zo niet beoordelen wat er aan de hand is...maar lijkt me niet iets om niet samen uit te komen.

Succes
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs